• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

سیزده بدر شرایط جوی کشور پایدار است

  • کد خبر : 18907
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
سیزده بدر شرایط جوی کشور پایدار است

رئیس سازمان هواشناسی وضعیت جوی تعطیلات نوروزی را تشریح کرد و گفت که در برخی از روزهای تعطیلات شاهد بارش باران خواهیم بود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، داوود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی کشور با تأکید بر اینکه پیش‌بینی به معنای ارائه جزئیات در کوتاه مدت است و برای تعطیلات […]

AboHava_havashenasi_4رئیس سازمان هواشناسی وضعیت جوی تعطیلات نوروزی را تشریح کرد و گفت که در برخی از روزهای تعطیلات شاهد بارش باران خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، داوود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی کشور با تأکید بر اینکه پیش‌بینی به معنای ارائه جزئیات در کوتاه مدت است و برای تعطیلات نوروزی فعلاً تنها می‌توان آینده‌نگری کرد، گفت: در روزهای باقی‌مانده از اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی، شاهد ورود دو سامانه بارشی به کشور خواهیم بود.

وی تشریح کرد: سامانه بارشی اول امروز از غرب کشور وارد می‌شود و بارش‌ها در سطح کشور نمایان خواهد شد.

پرهیزگار ادامه داد: بیشترین فعالیت این سامانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه بیست‌نهم و سی‌ام اسفند ماه خواهد بود و بیشینه بارش را در استان‌های غربی کشور در زاگرس خواهیم داشت. در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس، لرستان، ایلام و کرمانشاه میزان بارش بیش از ۵۰ میلی‌متر هم قابل پیش‌بینی است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه تا روز دوم فروردین در کشور فعال است و در این روز از شرق کشور خارج می‌شود و از سوم فروردین ماه تا روز هشتم همان ماه، شرایط پایداری هوا را شاهد خواهیم بود.

پرهیزگار افزود: سامانه دوم که روز هشتم وارد کشور خواهد شد نیز رطوبت خوبی را نشان می‌دهد که بیشتر نقاط کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد و تا روز یازدهم فروردین ماه فعال خواهد بود و عمده فعالیت این سامانه نهم و دهم فروردین ماه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه یازدهم فروردین ماه از شرق کشور خارج می‌شود و روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه که مردم به طبیعت می‌روند، شرایط جوی برای کل کشور پایدار است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.