• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

حفاظت از جنگل ها نیازمند تامین مالی برای نیروی انسانی است

  • کد خبر : 18880
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
حفاظت از جنگل ها نیازمند تامین مالی برای نیروی انسانی است

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: چهار ماه حقوق محافظین و قرقبانان جنگل های کشور پرداخت نشده، درواقع تامین مالی نیروی انسانی برای حفاظت از ضروری است و این امر چالش جدی مراقبت از جنگل ها محسوب می شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از […]

mohitban_jangalbanمعاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: چهار ماه حقوق محافظین و قرقبانان جنگل های کشور پرداخت نشده، درواقع تامین مالی نیروی انسانی برای حفاظت از ضروری است و این امر چالش جدی مراقبت از جنگل ها محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ از سازمان مزبور، مصطفی کیاکجوری افزود: حفاظت و صیانت از جنگل ها و مراتتع کشور و حفظ پوشش گیاهی از دغدغه های مسئولان نظام است و تخصیص منابع و نیرو برای سازمان های متولی، از اهمیت لازم برخوردار نیست.
وی اظهارداشت: بازنشستگی بیش از پنج هزارو ۵۰۰ نفر از نیروهای سازمان جنگل ها و مراتع در سالهای گذشته با وجود صراحت قانونی مبنی بر صدور مجوز جذب به ازای هر یک نفر بازنشسته به دستگاه های حاکمیتی پیگیری ها و مکاتبات زیادی با سازمان اداری و استخدامی کشور، نتیجه ای در برنداشته و هیچگونه سهمیه استخدامی به این سازمان اختصاص نیافته و نزدیک به ۴۰ درصد درختهای پسته سازمان بدون متولی است.
به گفته کیاکجوری، جبران بخشی از این کمبودها، در طرح های صیانت و حفاظت از جنگل ها با انعقاد قرارداد گشت و مراقبت با نهاده ها و شرکت های ذیصلاح مردمی از قبیل بسیج و تعاونی های جنگل نشین قسمت عمده ای از وظایف یگان حفاظت همچون اطفای حریق، مقابله با قاچاق و زمین خواری به آنها محول شده است.
وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به نبود تخصیص نقدی اعتبارات این طرح ها برای امسال، بیش از چهارماه است که این نیروها حقوق و مزایا دریافت نکرده اند و پیگیری های به عمل آمده از طریق سازمان برنامه و بودجه برای حل مشکل، تاکنون هیچ حاصلی دربرنداشته و تخصیص اعتبارات این طرح ها صفر است.
معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها گفت: حقوق و مزایای این افراد در ماه های گذشته تا پایان مهرماه از محل ردیف درآمدی این سازمان پرداخت شده است.
این مقام مسئول افزود: تداوم این روند و نبود امکان جذب نیروی انسانی و تخصیص نقدی اعتبارات طرح های مربوط به حفاظت از منابع طبیعی کشور در سال آینده با چالش جدی روبرو خواهد شد.
سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با آغاز فعالیت خود از سال ۱۲۸۴ خورشیدی وظیفه حفظ، احیا و توسعه ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل، ۸۶ میلیون هکتار مرتع و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین بیابانی را برعهده دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.