• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

انجام مطالعات زیست محیطی تالاب های فارس/ تامین حقابه بختگان

  • کد خبر : 18859
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۶:۴۱
انجام مطالعات زیست محیطی تالاب های فارس/ تامین حقابه بختگان

رئیس سازمان محیط زیست از انجام مطالعات زیست محیطی تالاب های فارس و همچنین تأمین حقابه تالاب خشکیده بختگان خبرداد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در بازدید از منطقه حفاظت شده گوزن زرد  در ارسنجان گفت: مردم ارسنجان در آتش سوزی گذشته تلاش هایی داشتند و […]

ebtekar_reis_mohite_zist_4رئیس سازمان محیط زیست از انجام مطالعات زیست محیطی تالاب های فارس و همچنین تأمین حقابه تالاب خشکیده بختگان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در بازدید از منطقه حفاظت شده گوزن زرد  در ارسنجان گفت: مردم ارسنجان در آتش سوزی گذشته تلاش هایی داشتند و حمایتهای آنها از محیط زیست مورد توجه ما قرار گرفت.

وی افزود: مسائل مربوط به مشکلات اجتماعی، اقتصادی، معیشت، آب و محیط زیست از جهت گیری های مهم دولت است.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: برای معیشت مردم در تمام مناطق کشور دخل و تصرف پیش آمده است و این نشان می دهد که دخل و تصرف در محیط زیست وارد دخل و تصرف در معیشت مردم شده و هرجا محیط زیست آسسب دیده معیشت مردم نیز تحت تاثیر آن، آسیب دیده است و هرجا در زمینه محیط زیست تلاش شده، معیشت مردم نیز رشد کرده است.

ابتکار با بیان اینکه فرهنگ حفظ محیط زیست را باید حفظ کرد، افزود: باید تمام مردم کمپین ها، سمن ها، شوراها و مدیران که مسئولیت مستقیم در زمینه محیط زیست دارند، در حمایت از محیط زیست، آب و طبیعت زیبای فارس وارد عمل شوند.

وی عنوان کرد: در استفاده صحیح از محیط زیست همه باید پای کار باشند تا جلوی روند آسیبی را بگیریم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینه ارسنجان دو منطقه شکار ممنوع دارد مانند مرکز نگهداری گوزن زرد و در همسایگی با تالاب بختگان نیز هست، افزود: این امر ظرفیت مناسبی برای کاشت بلوط و جنگل های مشابه را ایجاد می کند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: باید در زمینه طبیعت گردی با الزامات حفظ محیط زیست ، برنامه ریزی شود تا به محیط زیست آسیبی وارد نیاید و در راستای ان معیشت  مردم نیز تامین شود.

وی بیان کرد: مشارکت مردمی در زمینه طبیعت گردی از رویکردهای مهم دولت و محیط زیست است.

مطالعات زیست محیطی تالاب های فارس

ابتکار عنوان کرد: در شورای ملی آب  مشکلات آب و تالابهای فارس به ویزه تالاب بختگان مطرح شد و با رایزنی های انجام شده حقابه تالاب ها تامین شده و برای رفع مشکلات زیست محیطی این منطقه نیازمند مشارکتهای مردمی نیز هستیم.

رئیس محیط زیست با بیان اینکه مطالعات زیست محیطی این تالاب ها در دستور کار قرار گرفته، افزود: از دلایل خشک شدن این تالاب ها می توان سدسازی، حفر چاه های غیر مجاز و تغییر اقلیم و دما نام برد که باید با این اقلیم سازگار شویم و سعی کنیم به سمت فعالیت های پر آب نرویم و کارهای متکی به آب کمتر مانند طبیعت گردی در راس قرار گیرد که این یک نوع اقتصاد خلاق است.

ابتکار طبیعت گردی را یک رویکرد مهم در حمایت از هویت مردمی منطقه نامید و تاکید کرد: دولت حمایت همه جانبه خود را برای احیای گونه های فراموش شده اعلام می کند و یکی دیگر از برنامه های دولت و محیط زیست قرق اقتصادی است که در این زمینه از سرمایه گذاری علمی و صحیح استقبال می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.