• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

آخر هفته با باران

  • کد خبر : 18812
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۰۱
آخر هفته با باران

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ سازمان هواشناسی با اعلام افزایش آلاینده ها در شهرهای صنعتی، در غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور بارندگی پیش بینی کرد. بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی امروز و فردا انباشت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پدید می آید و این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ سازمان هواشناسی با اعلام افزایش آلاینده ها در شهرهای صنعتی، در غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور بارندگی پیش بینی کرد. بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی امروز و فردا انباشت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پدید می آید و این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت:‌ از اوایل روز پنجشنبه نیز سامانه بارشی جدیدی غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور را در برمی‌گیرد که وزش باد، باران و رعد و برق را به‌دنبال دارد.

از اواخر روز چهارشنبه و روز پنجشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد بر روی خوزستان، عراق و شرق عربستان و شکل‌گیری توده‌های گرد و خاک، در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی، هزارکانیان در کردستان را با ۱۲ درجه زیر صفر سردترین و راسک در سیستان و بلوچستان را با ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۱۸ درجه بالای صفر رسید که این دما فردا ۱۷ درجه بالای صفر خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: موجی که طی روزهای گذشته از آن سخت می گفتیم از سمت نوار غربی وارد کشور شد و خوزستان نخستین مقصد این موج همراه با وزش باد بود.
محمد اصغری با بیان اینکه آغاز بارش ها از آغاجاری بوده است گفت: از این پس نوع سامانه هایی که وارد ایران می شود باید بهاری باشند و گزارش هایی داشتیم که در لیچک کهگیلویه و بویر احمد و نورآباد ممسنی در فارس باران باریده است.

اصغری با اشاره به اینکه با گذشت زمان تعداد ایستگاه های بارش افزایش پیدا می کند گفت: به نظر می رسد وزش باد در سراسر استان های نوار غربی و از جمله در شهرهای ایلام و دهلران در حد خیزش گرد و خاک رسیده است.

وی ادامه داد: کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی استان هایی هستند که تا پیش از ظهر امروز در برخی از آنها باران می بارد.
اصغری گفت: بعداز ظهر امروز استان های لرستان، چهار محال بختیاری، مرکزی، همدان، قزوین ، البرز، اردبیل و سواحل غربی دریای خزر بارانی است.
وی همچنین افزود: امشب در پایتخت باران می بارد و صبح جمعه آسمان تهران پاک و هوا تمیز خواهد بود.
این موج بارشی تا پیش از ظهر شنبه از کشور خارج می شود.
اصغری با بیان اینکه بلافاصله موج دیگری از شنبه غروب به بعد از سمت نوار غربی وارد ایران می شود و هوای این موج سردتر و بارش های آن بیشتر خواهد بود گفت: به طور خلاصه تا پایان اسفند بارش ها بیشتر خواهد بود.
وی افزود: با اعتماد به خروجی مدل هایی که امروز در اختیار ماست در بیشتر مناطق ایران باران می بارد که این بارش ها در مکان های مرتفع به شکل برف است ضمن آنکه در روزهای میانی هفته آینده دمای هوا کاهش می یابد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.