• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

کسانی که می‌گویند کشاورزی توجیه ندارد موضوعاتی انحرافی مطرح می‌کنند

  • کد خبر : 18777
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کسانی که می‌گویند کشاورزی توجیه ندارد موضوعاتی انحرافی مطرح می‌کنند

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ معاون اجرایی رئیس‌جمهور در نخستین المپیاد بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور اظهار کرد: کانون بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با داشتن ۳۵ ماده و تبصره‌های آن تمام شئون بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور را دیده و برخی از اختیارات را از دولت به بخش […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ معاون اجرایی رئیس‌جمهور در نخستین المپیاد بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور اظهار کرد: کانون بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با داشتن ۳۵ ماده و تبصره‌های آن تمام شئون بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور را دیده و برخی از اختیارات را از دولت به بخش خصوصی واگذار کرده است. بهره‌وری در کشاورزی نقش اساسی دارد و کسانی که می‌گویند کشاورزی توجیه ندارد، موضوعات انحرافی را مطرح می‌کنند.
شریعت‌مداری با بیان این که از نظر دولت اساسی‌ترین محور توسعه کشاورزی است، گفت: در صورتی که واردات برای حمایت از کشاورزان محدود شود، قیمت به نفع کشاورزان در بازار داخلی گران می‌شود که هدف ما نیز همین است تا سود کشاورزان بالاتر و بیش‌تر شود. او ادامه داد: تأمین امنیت غذایی، صدور محصولات کشاورزی و اشتغال‌زایی از مزایای مهم کشاورزی است و باید اذعان داشت که ۴ میلیون شغل از این طریق در کشور ایجاد شده است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: در صورتی که واسطه‌ها کنترل شوند، کشاورزان سود بیش‌تری به دست می‌آورند؛ اما حداقل هر وقت حادثه‌ای (بلایای طبیعی و از بین رفتن محصولات کشاورزی) پیش می‌آید، به افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازار و اعتراض منجر می‌شود. او همچنین با بیان این‌که بهره‌وری نقش مهمی در کشاورزی کشور دارد، گفت: کشور ما وضعیتی خشک و نیمه‌خشک دارد و استفاده از رواناب‌ها جای خود را به استفاده از ذخایر زیرزمینی داده و استفاده از رواناب‌ها در حال تبدیل‌شدن به استفاده از به سفره‌های زیرزمینی است، به‌طوری‌که ذخایر ۳۱۰ دشت کشور به‌شدت کاهش یافته و در برخی مناطق تا ۳۰۰ متر پایین رفته است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند کشاورزی توجیه ندارد، موضوعی انحرافی را مطرح می‌کنند، در صورتی که اگر صرفه‌جویی‌ها در بخش کشاورزی انجام شود، می‌توانیم در منابع با افزایش بهره‌وری مواجه شویم.
این مقام مسئول تصریح کرد: باید در نظر داشت که سازکار مناسب برای مقابله با حوادث غیرمترقبه به اندازه مورد نیاز نیست و با بروز سرمای یک‌باره تولید سردرختی‌ها کاهش می‌یابد. در هر مقطعی که حادثه غیرمترقبه‌ای در کشور ایجاد شده و به محصولات کشاورزان لطمه خورده، مردم برای حمایت از کشاورزان باید بپذیرند که تاحدودی محصولات را گران‌تر خریداری کنند؛ اما برای تحقق این امر باید چنین فکری در رسانه‌های ما نیز ایجاد شود و حاضر شوند این موضوع را تبلیغ کنند.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به جشن خودکفایی گندم در دوره گذشته گفت: در دوره گذشته نیز برای تولید گندم جشن خودکفایی گرفته شد و قدم‌های خوبی برداشته شد؛ اما این امر با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و جایگزینی تولید گندم با سایر محصولات همراه بود؛ اما در این دوره اقدامات هوشمندانه‌تر است. وی در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد: در مقطعی از سال‌های گذشته تعرفه شکر به یک باره از ۱۲۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت که این امر باعث شد شرکت‌ها زیر بار خرید محصولات کشاورزان نروند و یک‌باره سطح زیر کشت پایین آمد.
همچنین شاهد این بودیم که در سبد مصرفی مردم میوه‌های تولیدی آرژانتین، هند و سایر کشورها قرار گرفت؛ اما در شرایط فعلی نباید این امر تکرار شود و باید شرایط رقابت منطقی را برای کشاورزان ایجاد کنیم.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.