• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

رویکرد سازمان ملل مقابله با پدیده گرد و غبار است

  • کد خبر : 18759
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
رویکرد سازمان ملل مقابله با پدیده گرد و غبار است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درمذاکراتی که با معاون دبیرکل سازمان ملل داشتم بر موضوع ضرورت پشتیانی سازمان ملل از طرح های منطقه ای و ملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار تاکید شد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در […]

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درمذاکراتی که با معاون دبیرکل سازمان ملل داشتم بر موضوع ضرورت پشتیانی سازمان ملل از طرح های منطقه ای و ملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با اشاره به مذاکره با اریک سولهایم افزود: وی به عنوان معاون دبیرکل سازمان ملل و رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل (یونپ) بسیار پیگیر بحث رویکرد منطقه ای و بین المللی برای حل و فصل مساله ریزگردها است.
وی درباره تاثیر این نمایشگاه در روند اجرای کاهش گازهای گلخانه ای در راستای توافق پاریس اظهار کرد: دولت یک سال و نیم قبل از توافق پاریس برنامه اقتصاد کم کربن را تصویب کرد، همچنین در برنامه ششم توسعه جزو برنامه های دولت قرار گرفت.
وی ادامه داد: دراین راستا هر وزارتخانه ای برنامه خاص اقتصاد کم کربن خود در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را تهیه و بهینه سازی مصرف سوخت در دستور کار تمام دستگاه ها قرار گرفت.
ابتکار ادامه داد: بنابراین از این جهت آمادگی لازم برای این مساله وجود دارد و این نمایشگاه فرصت خوبی برای مبادلات تجاری در این زمینه است.
وی تاکید کرد: این موضوع توجیه اقتصادی خوبی دارد و می تواند به رونق بخش اشتغال، کارآفرینی و رشد اقتصادی که منجر به رشد سبز می شود کمک کند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با این رویکرد می توانیم هم به اشتغال، هم ارزش افزوده وهم رشدی که ملازم با آلودگی محیط زیست نباشد را شاهد باشیم و شعار نمایشگاه محیط زیست مبنی بر اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی نیز مبتنی بر این رویکرد است.
ابتکار تاکید کرد: این نمایشگاه می تواند زمینه مبادلات، ارتباطات و برقراری ارتباط میان بخش خصوصی، سمن ها، دولتی، دانشگاه ها و به ویژه بخش بین الملل را بیش از پیش فراهم کند.
ابتکار با اشاره به حضور پررنگ شرکت های خارجی درعرصه محیط زیست در این نمایشگاه اظهار کرد: این شرکت ها آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری در این زمینه دارند، کشورهایی که در این نمایشگاه حضور دارند از نظر فناوری در بخش محیط زیست از ما جلوتر هستند و این نمایشگاه فرصت خوبی برای این امر است.
وی درباره امضای تفاهم نامه در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه گفت: روز گذشته و امروزمذاکرات خوبی با معاون دبیرکل سازمان ملل، وزیر محیط زیست ایتالیا و وزیر محیط زیست آلمان داشتیم.عصر امروز نیز مراسم تمدید تفاهم نامه همکاری با ایتالیا و بخش اجرایی آن را خواهیم داشت.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.