• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

بازدید معاون دبیرکل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد از دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 18756
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
بازدید معاون دبیرکل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد از دریاچه ارومیه

‘اریک سولهام /Eric sulham/’ معاون دبیر کل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و ‘گری لوئیس/Gary Lewis/’ نماینده مقیم سازمان ملل در ایران به همراه هیات کارشناسی از پارک ملی دریاچه ارومیه بازدید کردند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل ازایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی روز شنبه در […]

‘اریک سولهام /Eric sulham/’ معاون دبیر کل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و ‘گری لوئیس/Gary Lewis/’ نماینده مقیم سازمان ملل در ایران به همراه هیات کارشناسی از پارک ملی دریاچه ارومیه بازدید کردند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل ازایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی روز شنبه در حاشیه این بازدید گفت: با تلاش های دولت یازدهم حیات دوباره دریاچه ارومیه در حال شکل گیری است و بازگشت رونق گذشته به این زیست بوم ارزشمند قابل پیش بینی است.
پرویز آراسته اضافه کرد: تلاش های جوامع محلی و مسئولان در راستای احیای دریاچه ارومیه سرعت گرفته و برنامه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه برای تثبیت و احیای این دریاچه در حال اجراست.
وی بیان کرد: دستیابی به تراز اکولوژیک یک هزار و ۲۷۴ متر از سطح آب های آزاد در اولویت برنامه های اجرایی احیای دریاچه ارومیه بوده و این مهم با تلاش همه دستگاه های مرتبط و همکاری های ملی و بین المللی قابل تحقق است.
وی افزود: بدون همکاری نهادها و جوامع محلی دستیابی به نتایج مطلوب در زمینه مصوبات و طرح های اجرایی ستاد احیا محقق نمی شود.
معاون دبیرکل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد روز جمعه، ۶ اسفند سال جاری به منظور دیدار رسمی سه روزه وارد تهران شد.
سولهایم در تهران با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران درباره گسترش همکاری های منطقه ای در زمینه محیط زیست و تقویت مشارکت بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه به منظور حل مشکلات زیست محیطی منطقه گفت و گو می کند.
بازدید از دریاچه ارومیه و گفت و گو با جوامع محلی و مسئولان استانی مرتبط با این موضوع از برنامه های سفر سولهایم است.
تراز آب دریاچه ارومیه امروز شنبه ۶ اسفند ماه، یک هزار و ۲۷۰ متر و ۶۲ سانتیمتر از سطح آب های آزاد است که ۳٫۵ متر با تراز اکولوژیک فاصله دارد.
حجم آب دریاچه ارومیه با تدبیر دولت روحانی از ۵۰۰ میلیون مترمعکب در دوران بحرانی و زمان آغاز به کار دولت یازدهم به ۲ میلیارد مترمکعب در زمان حاضر رسیده است.
دریاچه ارومیه دارای ۱۰۲ جزیره بزرگ و کوچک به مساحت ۳۳ هزار و ۴۸۶ هکتار بوده و از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوخته طبیعی جهان به ثبت رسیده است؛ جزایر دریاچه ارومیه از جمله زیستگاه های گوزن زرد ایرانی است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.