• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

فراهم آمدن همکاری بین المللی در امور محیط زیست پس از برجام

  • کد خبر : 18728
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
فراهم آمدن همکاری بین المللی در امور محیط زیست پس از برجام

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تشکر از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص توافق برجام، گفت: با توافق برجام زمینه برای همکاری های بین المللی در امور محیط زیست فراهم شد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز جمعه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین […]

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تشکر از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص توافق برجام، گفت: با توافق برجام زمینه برای همکاری های بین المللی در امور محیط زیست فراهم شد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز جمعه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، افزود: امیدواریم با استفاده از این فرصت، هر چه بیشتر زمینه را برای تبادل اطلاعات و مبادله تجرببات در این زمینه را فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: محیط زیست مقوله ای نیست که بتوان به صورت منطقه ای یا ملی رفع کرد بلکه این موضوع نیازمند عزم جهانی است و موفقیت برجام نیز این زمینه را برای کشور فراهم کرده است.
ابتکار اظهار کرد: تلاش می کنیم با استفاده از این فرصت، مشکلات گرد و غبار و دیگر مشکلاتی که به علت تغییر اقلیم در کشور رخ داده را حل و فصل کنیم.
وی به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اشاره کرد و گفت: در تلاشیم این نمایشگاه زمینه را برای حضور فعالان این عرصه فراهم کند و بخش دولتی ، خصوصی و مردم در کنار هم در صدد برطرف کردن مشکلات محیط زیستی بر آیند.
ابتکار افزود: از فعالان و سرمایه گذارانی که ایده و سرمایه خود را برای برطرف کردن معضلات محیط زیست کشور وارد عرصه کردند تشکر و قدردانی می کنم.
وی تاکید کرد: حضور بخش خصوصی و مردم کلید و رمز موفقیت در عرصه محیط زیست است و دولت هم مکلف است زمینه حضور و همکاری در این عرصه را فراهم کند.
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به برخی ابربحران ها در زمینه محیط زیست گفت: مقوله گرد و غبار مشکلاتی نیست که به راحتی و یا به وسیله یک نهاد برطرف شود، این عرصه نیاز به همکاری، سرمایه گذاری و مدیریت دارد که باید همه در کنار هم باشند.
ابتکار گفت: ایران جزو کشورهایی با تنوع زیستی غنی است اگر جزو ١٠ کشور اول نباشد قطعا جزو ٢٠ کشور اول دنیا خواهد بود از این رو برنامه های زیادی برای حفاظت از تنوع زیستی گیاهی و جانوری در کشور داریم.
ابتکار تاکید کرد: حفاظت از این تنوع زیستی نیازمند حمایت و تلاش بخش های مختلف دولتی، خصوصی و سازمان های مردم نهاد است که این نمایشگاه فرصت مناسبی در این زمینه ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: سیاست های کلی نظام در زمینه محیط زیست توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، همچنین رییس جمهوری، دولت خود را دولت محیط زیستی اعلام کرد ، که این نشان از اهمیت حفظ محیط زیست دارد که دکتر روحانی در کنار تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، برای محیط زیست اولویت قائل شد.
وی افزود: ٣۵ کشور در این نمایشگاه حضور دارد و ۵٠ درصد غرفه ها هم به حضور بین المللی مرتبط است که فرصت خوبی برای تبادل تحربیات است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.