• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

حکمرانی آب باید به حکمرانی آبخیز تبدیل شود

  • کد خبر : 18710
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
حکمرانی آب باید به حکمرانی آبخیز تبدیل شود

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور از افزایش مشارکت مردم در آبخیزداری در ۶ سال اخیر در ۸ استان کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا، دکتر گرشاسبی امروز در پنجمین همایش ملی سامانه های سطوح آبگیران که در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان برگزار […]

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور از افزایش مشارکت مردم در آبخیزداری در ۶ سال اخیر در ۸ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا، دکتر گرشاسبی امروز در پنجمین همایش ملی سامانه های سطوح آبگیران که در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی گیلان برگزار شد، گفت: خروجی همایش‌ها باید در کشور کاربردی‌تر شود.

وی با بیان اینکه موضوع آب و خاک یکی از سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، ادامه داد: آبخوان‌داری و آبخیزداری از روشهای موثر مدیریت در مصرف بهینه آب است.

گرشاسبی با بیان اینکه باید دست از ادامه یک سری کارهای اشتباه در مصرف آب برداریم، تصریح کرد: با ارائه روشهای استحصال باران بگونه ای باید عمل شود که جای دیگر دچار معضل نشود.

معاون سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: جمع آوری آبهای باران باید با جامع نگری باشد و اگر می‌خواهیم مدیریت جامع اتفاق بیفتد به آمایش حوزه‌ای، انسجام سازمانی و مشارکت مردم توجه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نگاه جدید در سازمان علمی و فرهنگی یونسکو در حوزه آب بوجود آمده است و در کشور ما نیز حکمرانی آب باید به حکمرانی آبخیز تبدیل شود.

گرشاسبی تصریح کرد: لازم است پهنه‌بندی جغرافیایی کشور قبل از تدوین داشته باشیم و از نظر کاربردهای سامانه سیستم باران در بخش های مختلف برمبنای علمی بررسی شود.

در همه استانهای کشور الگوهای پایلوت آبخیز خروجی این همایش ها را لحاظ می کنیم.

وی از افزایش مشارکت مردم در ۶ سال اخیر در ۸ استان کشور در حوزه آبخیزداری خبرداد و گفت: به کمک خیرین نیز توانسته‌ایم ۳۰۰ هزار هکتار آبخیزداری را انجام دهیم.

معاون سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور  اضافه کرد: با توجه به تغییر اقلیم باید قوانین نیز تغییر کنند و با تغییر برخی از قوانین چالش‌های بین سازمان جنگل‌ها و وزارت نیرو نیز رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: مطالعات و مقالات علمی باید در تغییر قوانین تاثیرگذارتر باشند.

گرشاسبی خاطرنشان‌کرد: روز جهانی آب چند سال است که  ۱۱ اسفندماه در کشور برگزار می شود برای اینکه یک گام به جلو برویم باید قدمهای موثرتری برداریم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.