• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

کشاورزی بستر جدید همکاری های ایران و فرانسه می شود

  • کد خبر : 18677
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کشاورزی بستر جدید همکاری های ایران و فرانسه می شود

معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت: در سفر هیات فرانسوی به ایران، همکاری دو کشور در زمینه های مختلف کشاورزی توسعه می یابد به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، «حسین صفایی» روز سه شنبه در حاشیه دیدار هیات فرانسوی با وزیر علی ربیعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از زمینه […]

معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت: در سفر هیات فرانسوی به ایران، همکاری دو کشور در زمینه های مختلف کشاورزی توسعه می یابد
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، «حسین صفایی» روز سه شنبه در حاشیه دیدار هیات فرانسوی با وزیر علی ربیعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از زمینه های همکاری با تعاونی های کشاورزی فرانسوی در زمینه تولید بذرهای هیبرید، غلات، چغندرقند و دانه های روغنی است.
وی ادامه داد: با فناوری های نوین فرانسوی و همکاری ایرانی ها می توان این دسته از فعالیت ها در مزارع تعاونی های تولیدی و سهامی زراعی انجام شود.
صفایی گفت: ایران در تولید بذر هیبرید به لحاظ اقلیمی از فرانسه توانمندتر است و به همین دلیل همکاری دو کشور منجر به بهبود کیفیت بذرهای هیبرید می شود که در نتیجه هم بازار داخل ایران از آن منتفع می شود و هم می توان در زمینه صادرات به کشورهای اوراسیا اقدام کرد.
صفایی در خصوص موضوع گیاهان دارویی گفت: این گیاهان امروز در صنایع غذایی، آرایشی و دارویی استفاده های زیادی دارند و می توان در زمینی به مساحت ۱۰۰هزار هکتار به تولید این گونه گیاهان پرداخت.
معاون وزیرجهادکشاورزی گفت: فرانسه وارد کننده گیاهان دارویی است و ایران شرایط ممتازی در پرورش اقلام گیاهان دارویی دارد.
به گفته وی، ایران با ارزیابی که دارد در مزارع تعاونی های تولیدی و شرکت سهامی زراعی در میان مدت می تواند ۱۰۰هزار هکتار را به کشت گیاهان دارویی اختصاص دهد.
معاون جهاد کشاورزی با اشاره به تولید زعفران در ایران گفت: مهم ترین موضوع در حوزه زعفران، فرآوری این محصول است؛ در ایران فقط از این گیاه به شکل مستقیم استفاده می شود اما در کشورهای دیگر به ویژه در کشورهای اروپایی، زعفران در صنایع غذایی، شیرینی و شکلات، غذاهای سریع پر (فست فودها) و آرایشی استفاده می شود. متاسفانه فرآوری ایران در زعفران بسیار ضعیف است.
به گفته صفایی، فرانسه یکی از چند کشوری است که بازار مصرف زعفران را دارد اما آن را با با واسطه تهیه می کند و از این رو همکاری در فرآوری این محصول در حوزه تعاونی های کشاورزی، می تواند این کالای گران بها را به طور مستقیم تهیه کند.
وی تعامل تعاونی های کشاورزی ایران و فرانسه را شرایط برد – برد عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه ای که امروز بین ایران و فرانسه امضا شد، باید تبدیل به مذاکرات تخصصی شود و به قرار داد برسد که امیدواریم زمان عملیاتی شدن آن طولانی نشود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.