• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

ابتکار: شهرک های صنعتی باید به سیستم تصیفه فاضلاب مجهز شوند

  • کد خبر : 18535
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
ابتکار: شهرک های صنعتی باید به سیستم تصیفه فاضلاب مجهز شوند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: شهرک های صنعتی می باید به سیستم های تصفیه فاضلاب مجهز شده و با استفاده از سیستم های برخط، فعالیت آن مورد ارزیابی قرار گیرد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از پروژه تصفیه خانه […]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: شهرک های صنعتی می باید به سیستم های تصفیه فاضلاب مجهز شده و با استفاده از سیستم های برخط، فعالیت آن مورد ارزیابی قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: شبکه فاضلاب نقش به سزایی در کاهش مشکلات زیست محیطی ایفا می کند که تا کنون از اجرای آن غفلت شده بود ولی دولت تلاش دارد تا با اجرای آن، ضمن کاهش اثرات مخرب فاضلاب، به استفاده بهینه از آب کمک کند.
وی افزود: برای آن که بتوان این طرح را در مناطق دیگر اجرا کرد می باید یک افق اقتصادی را با مشارکت بخش خصوصی ، مشارکت مردم و همکاری شهرداری ها ترسیم کنیم تا بتوان آن را به درستی اجرا و مورد بهره برداری قرار داد.
وی تصریح کرد: خرید حق انشعاب از سوی مردم و فروش پساب تصفیه شده به بخش خصوصی می تواند زمینه تحقق اجرای این طرح عظیم در مناطق مختلف کشور را فراهم کند.
ابتکار اظهار کرد: در اجرای طرح های هادی در شهرستان های مختلف می باید توجه ویژه ای صورت داد و با برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز، از بروز مشکلات زیست محیطی نظیر رها کردن فاضلاب در محیط زیست و یا نخاله های ساختمانی در محیط که علاوه بر بروز مشکلا ت برای منظر عمومی، مشکلات قطعی زیست محیطی ایجاد می کند جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: به منظور حراست بیشتر از محیط زیست، طرح پایش صنایع استان تهران در دستور کار قرار گرفته تا فعالیت واحدهای صنعتی منطبق با قوانین و مقررات زیست محیطی که دولت یازدهم اخیرا آن را به روز رسانی کرده انجام شود.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بیان کرد: اخیراء رقابت ملی صنعت سبز در کشور برگزار شد و با وجود دشواری هایی که در مسیر فعالیت بخش صنعت وجود داشته، ۴۰۰ واحد توانسته اند شرایط اولیه صنعت سبز را احراز کنند.
وی با اشاره به آغاز به کار خط تولید موتور برقی در شهرستان پاکدشت گفت: استفاده از خودروی برقی و موتورسیکلت برقی یکی از الزامات دست یابی به هوای پاک در شهرها می باشد.
ابتکار افزود: به منظور سهولت استفاده از خودروهای برقی در مناطق شهری می باید برای ایجاد ایستگاه های شارژ آن برنامه ریزی مناسبی صورت داد تا شاهد افزایش میزان استفاده از این خودروهای پاک در شهرها باشیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.