• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

ابتکار: ۸۵ درصد از سفره های زیر زمینی کشور تخلیه شده است

  • کد خبر : 18526
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
ابتکار: ۸۵ درصد از سفره های زیر زمینی کشور تخلیه شده است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل بی توجهی به مسائل زیست محیطی، ۸۵ درصد از سفره های زیرزمینی کشور تخلیه شده و بسیاری از تالاب ها خشک شده اند که تلاش می شود با برنامه ریزی صحیح این مشکل به تدریج برطرف شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع […]

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل بی توجهی به مسائل زیست محیطی، ۸۵ درصد از سفره های زیرزمینی کشور تخلیه شده و بسیاری از تالاب ها خشک شده اند که تلاش می شود با برنامه ریزی صحیح این مشکل به تدریج برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت گفت: مهمترین اصل در نظام مقدس جمهوری اسلامی که بسیاری از نظام های دنیا نیز به دنبال تحقق آن می باشند، کارآمدی نظام در اداره کشور در ابعاد مختلف توسعه انسانی، رشد اجتماعی، توسعه پایداراقتصادی، مسائل زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزود: این که نظام مقدس جمهوری اسلامی به غیر از مسائل مادی ، به تحقق آرمان ها و اهداف معنوی و تعالی روحی و اخلاقی انسان ها نیز توجه دارد، مسئولیت نظام را نسبت به سایرین بیشتر می کند و باید از فرصت ایام الله دهه مبارک فجر به منظور بازخوانی مسیر انقلاب و دستاوردهای نظام استفاده کرد.
وی گفت: مردم ایران در انتخابات سال ۹۲ به برنامه تحول بخش، دولت یازدهم رأی دادند چرا که خواستار تحول در شرایط اقتصادی، سیاسی و عمومی کشور بودند و دولت با حمایت های ویژه رهبر معظم انقلاب موفق شد تا در شرایطی که کار را با تورم ۴۰ درصدی آغاز کرده بود و مردم هر لحظه بی ثباتی و نابسامانی بازار و نوسانات ارز را لمس می کردند، به دستاوردهای عظمی دست یابد.
ابتکار افزود: دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که کشور طی ۲ سال پیاپی رشد منفی اقتصادی را که در تاریخ انقلاب بی سابقه بود تجربه می کرد و وضعیت اجتماعی و فضای سیاسی کشور بسیار نگران کننده بود و این رشد اقتصادی منفی ، وضعیت اشتغال را در شرایط بحرانی قرار داده بود.
وی گفت: دریاچه ارومیه و بسیاری از تالاب های کشور به دلیل بی توجهی به شرایط زیست محیطی کشور در شرف نابودی قرار داشت و سلامت جامعه در معرض خطر قرار داشت.
معاون رئیس جمهور افزود: دولت یازدهم در بدترین شرایط زیست محیطی فعالیت خود را آغاز کرد ولی با همت ویژه و اهتمام رئیس جمهور که مبتنی بر دانش روز و تجربه تلاشگرانی که سال ها در این سرزمین کار کرده بودند و تجربه مدیریتی داشتند و به دنبال سعی و خطا نبوند توانست بسیاری از این مشکلات را برطرف کند.
وی گفت: دولت یازدهم توانسته رشد منفی ۴ درصد را به نزدیک مثبت ۶ رسانده و تورم ۴۰ درصدی را تک رقمی کند که این مهم باعث شده شرایط ایجاد فرصت های شغلی نیز برای جامعه ایجاد شود.
ابتکار با اشاره به موفقیت دستگاه دیپلماسی در مذاکرات هسته ای گفت: تیم دیپلماسی کشور توانست با حفظ عزت و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب ، بزرگترین تحول را در دوران معاصر شور ایجاد کرده و جامعه را از تهدیدات آنی حفاظت کند.
وی تأکید کرد: دولت یازدهم تلاش دارد که با بهبود فضای سیاسی و اجتماعی، نسل جوان را نسبت به آینده امیدوار کند و در این مسیر حتی صدای نقد را نیز بشنود تا مردم متوجه باشند که می توانند در چارچوب قانون صحبت کرده و طرح مشکل نمایند.
وی بیان کرد: احزاب و گروه های سیاسی نیز باید بدانند که در چارچوب قانون اساسی می توانند در جامعه حضور داشته باشند چرا که این رقابت سیاسی می تواند به گزینش بهترین ها منجر شود.
ابتکار افزود: رئیس جمهور با تدوین منشور حقوق شهروندی که از ابعاد متعالی حقوقی و انسانی برخوردار است ، گام موثری در پیشبرد اهداف نظام در توجه به مسائل مختلف جامعه برداشته است.
وی گفت: امروز همه امیدوارند که جامعه بتواند با وجود تمام مسائل و مشکلات بزرگ و پیچیده در ساله همدلی و همگرایی و با نگاه علمی و تعامل صحیح با دنیا و همسایگان ، در مسیر توسعه و پیشرفت پایدار گام بردارد و همه افراد از معیشت شرفتمندانی برخوردار شوند.
وی یکی از مهمترین اهداف دولت یازدهم را توجه به مسائل محیط زیست اعلام کرد افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۸۵ درصد از سفره های زیر زمینی تخلیه شده و دریاچه ارومیه و بسیاری از تالاب ها در حال نابودی بود.
وی گفت: دولت یازدهم با نگاه علمی و سیاست گذاری صحیح و تعیین حق آبه تالاب ها و اصلاح الگوی مصرف و تغییر الگوی کشت ، احیاء دریاچه ارومیه را دردستور کار خود قرار داد و به موفقیت های بسیاری دست یافته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از توسعه کشت گلخانه ای به عنوان راهکاری برای مصرف بهینه آب یاد کرد و افزود: طی سی سال گذشته، میزان بارندگی ۲۰ درصد کاهش یافته و با افزایش یک تا سه درجه ای هوا، میزان آب در حوزه کشاورزی کاهش یافته که اگر به اصلاح الگوی مصرف توجه کنیم قطعا در سال های آینده با مشکلات جدی مواجه می شویم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.