• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

اعطای اولین پروانه رسمی قرق های اختصاصی در ۲ استان

  • کد خبر : 18472
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
اعطای اولین پروانه رسمی قرق های اختصاصی در ۲ استان

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست گفت: برای اولین بار پروانه رسمی قرق های اختصاصی به متقاضیان آن در استان های یزد و کرمان اعطا می شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ علی تیموری افزود: با توجه به تایید پنج منطقه برای قرق های اختصاصی توسط […]

kal_boz_ghooch_mish_ahoo_2مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست گفت: برای اولین بار پروانه رسمی قرق های اختصاصی به متقاضیان آن در استان های یزد و کرمان اعطا می شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ علی تیموری افزود: با توجه به تایید پنج منطقه برای قرق های اختصاصی توسط شورای عالی محیط زیست، تکالیف و دستورالعمل فعالیت این قرق ها نیز توسط این شورا تصویب و به استان ها ابلاغ شد.
وی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست سه سال است مجوز شکار چهار پا صادر نکرده است و در این مدت به صورت پایلوت یک منطقه در یزد به عنوان منطقه قرق اختصاصی فعال بود که در این زمان قرقداران با جذب نیروهای محیط بان موجب حفظ حیات وحش و افزایش گونه های جانوری این منطقه شدند.
تیموری گفت: براساس بررسی ها، در این منطقه تا ۴۰۰ درصد انواع گونه های حیات وحش اعم از قوچ، میش، کَل و بز رشد داشته است، در واقع پیش از اجرای قرق، تعداد این گونه ها حدود ۱۵۰ راس بود که اکنون به هزار و ۱۰۰ راس رسیده است.
وی ادامه داد: بر این اساس برای اولین بار پروانه قرق های اختصاصی با اعتبار ۵ سال در دو منطقه در یزد و کرمان که به امضای رییس سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است، به متقاضیان آن که افراد حقیقی و حقوقی هستند، اعطا می شود.
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست گفت: اکنون در این مناطق قرق، بیش از دو هزار راس کل و بز و قوچ و میش وجود دارد که مقرر شد به مدت یک ماه (۲۰ بهمن تا ۲۰ اسفند) مجوز شکار فقط ۳۴ راس قوچ، میش، کل و بز این مناطق صادر شود.
وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم، مقرر شد ۳۰ درصد از این مجوزها در اختیار جوامع محلی اطراف منطقه قرق شده و ۷۰ درصد دیگر به قرقبانان داده شود.
تیموری تاکید کرد: با اعطای این مجوزها برای اولین بار در کشور مردم و جوامع محلی به صورت رسمی در امر حفاظت از عرصه های طبیعی و حیات وحش کشور دخیل می شوند و این کار در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه عمومی می داند، صورت می گیرد.
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست گفت: با اجرای قرق های اختصاصی قطعا شاهد شکارچیانی قانونمند در کشور خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.