• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

یک مسئول سازمان حفاظت محیط زیست: اجرای طرح تنفس جنگل به تعویق افتاد

  • کد خبر : 18372
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
یک مسئول سازمان حفاظت محیط زیست: اجرای طرح تنفس جنگل به تعویق افتاد

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت و این سازمان درصدد بود تا طرح تنفس جنگل ها از سال ۹۶ شروع شود، ولی لابی قدرتمند بهره برداران تجاری از جنگل ها، اجرای این برنامه را تا سال چهارم برنامه ششم توسعه به تعویق انداخت. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع […]

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت و این سازمان درصدد بود تا طرح تنفس جنگل ها از سال ۹۶ شروع شود، ولی لابی قدرتمند بهره برداران تجاری از جنگل ها، اجرای این برنامه را تا سال چهارم برنامه ششم توسعه به تعویق انداخت.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم، ماده ۴۸ مکرر این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن هرگونه بهره‌برداری تجاری و صنعتی از چوب جنگل‌های شمال کشور از ابتدای سال چهارم برنامه ممنوع است و دولت مجاز به تمدید قراردادهای طرحهای جنگلداری مذکور که مدت اجرای آن به اتمام می‌رسد، نیست.
به موجب آن مصوبه دولت مکلف شد، نسبت به اصلاح آن دسته از طرح‌های جنگلداری که مدت اجرای آن تا پایان سال سوم اجرای قانون برنامه به اتمام نمی‌رسد، طبق قانون اقدام کند.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست شامگاه سه شنبه در حاشیه پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو در آبادان در خصوص تصویب این طرح در مجلس افزود: با توجه به فشار بیش از حدی که روی جنگل ها وجود دارد، راهی جز فرمان تنفس وجود ندارد و سازمان محیط زیست نیز با آن موافق است اما با این سه سالی که برای این کار وقت گذاشتند به بخش زیادی از جنگل ها آسیب می رسد.
محمد درویش در خصوص عوامل تشدید ریزگردها در خوزستان، گفت:یکی از عوامل تشدید ریزگردها، ناپایداری در غرب کشور و ‘آب دزدی ‘ برخی کشورهای همسایه است که باعث شده چشمه های تولید گرد و خاک در منطقه میانرودان از ۶ به ۲۳۸ افزایش یابد.
درویش در خصوص دیگر عوامل تشدید ریزگردها، افزود:موضوع دوم، بارگذاری های اشتباه در شمال خوزستان و در سرشاخه های کارون و کرخه است که به صورت ویژه باعث شده حقابه های ورودی به تالاب های خوزستان کاهش یابد و عامل سوم نیز عملیات تکنوژنیک مانند عملیات های ساخت و سازهای انسانی و فعالیت هایی که وزارت نفت انجام می دهد، است.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از دیگر عوامل افزایش ریزگردها تغییر اقلیم و خشکسال،و رفتن به سمت محصولاتی که باعث بیابان زدایی می شود بیان کرد.
همزمان با نخستین روز از دهه فجر، پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو با حضور حدود ۱۰۰شهروند آبادانی و مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در آبادان کلید خورد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.