• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

ثبت ۲۱ اثر تاریخی و طبیعی ایران در جهان

  • کد خبر : 18287
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۳۴
ثبت ۲۱ اثر تاریخی و طبیعی ایران در جهان

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به ثبت ۲۱ اثر تاریخی و طبیعی ایران در جهان گفت: ثبت جهانی دماوند نیز در دستور کار قرار دارد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، محمدحسین طالبیان شامگاه پنجشنبه در همایش صعود مسئولانه به قله دماوند با اشاره به اینکه قله دماوند نماد هویت […]

damavand_1معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به ثبت ۲۱ اثر تاریخی و طبیعی ایران در جهان گفت: ثبت جهانی دماوند نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از مهر، محمدحسین طالبیان شامگاه پنجشنبه در همایش صعود مسئولانه به قله دماوند با اشاره به اینکه قله دماوند نماد هویت و سرافرازی ایران است، افزود: برنامه مدیریتی برای قله دماوند نوشته شود، به این دلیل که بعضی از کوهنوردان نمی‌دانند درراه صعود به کوه چه‌کاری را انجام دهند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با اشاره به ثبت ۲۱ اثر جهانی در ایران، بیان کرد: در دهه فجر برنامه مدیریتی ثبت قله دماوند را در دستور کار قراردادیم تا از این مهم حفاظت اساسی انجام شود.

طالبیان بابیان اینکه نیازمند اطلاعاتی برای قله دماوند هستیم تا این قله را دارای حقوق جهانی کنیم، افزود: در این مهم و حفظ طبیعت از افراد باتجربه استفاده می‌کنیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه اداره کل این سازمان در مازندران نشستی در خصوص عملیاتی شدن کارها برگزار کند، ادامه داد: در نهادی در قله دماوند باید وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد تا اقدامات مهمی صورت گیرد.

طالبی با اشاره به اینکه پادگان شهر رینه لاریجان را برای نامزدی پایگاه ثبت جهانی قله دماوند معرفی کنیم، ادامه داد: در سطح ملی هماهنگی صورت گرفت و منتظر کارهای عملیاتی در سطح استان مازندران هستیم و نیاز به ظرفیت پژوهشگران و ورود متصدیان برای انجام این مهم است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.