• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

انتقاد یک فعال صنفی از موازی کاری ۴ شرکت وزارت کشاورزی

  • کد خبر : 18207
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
انتقاد یک فعال صنفی از موازی کاری ۴ شرکت وزارت کشاورزی

عضو هیات مدیره انجمن کود و سم کشور واگذاری تامین کود به بخش خصوصی را خواستار شد و گفت: اکنون چهار شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی، شرکت خدمات حمایتی و شرکت پشتیبانی امور دام موازی کاری می کنند که این به سود اقتصاد ملی نیست. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به […]

movazikariعضو هیات مدیره انجمن کود و سم کشور واگذاری تامین کود به بخش خصوصی را خواستار شد و گفت: اکنون چهار شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی، شرکت خدمات حمایتی و شرکت پشتیبانی امور دام موازی کاری می کنند که این به سود اقتصاد ملی نیست.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از  ایرنا؛ «محمدرضا شریفی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: با گذشت سال ها از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی برای کوچک سازی فعالیت های دولت، همچنان بخش دولتی در زمینه نهاده های کشاورزی دخالت می کند و اجازه ورود بخش خصوصی را نمی دهد.
وی ادامه داد: با واگذاری تامین سم مورد نیاز کشور به بخش خصوصی مصرف این محصول یک دهم کاهش یافت که این امر نشان می دهد بخش خصوصی در این زمینه موثرتر و کیفی تر عمل می کند.
وی تاکید کرد وزارت جهاد کشاورزی کارخانه تولید کود ندارد و ادامه داد: شرکت های دولتی بخشی از نیاز خود را از محل تولیدات داخلی، مقداری را از واردات و حتی قسمتی را از شرکت های بزرگ بخش خصوصی می خرند و توزیع می کنند.

** تولید هفت میلیون تن سم و کود در سال آینده
عضو هیات مدیره انجمن کود و سم کشور تصریح کرد: کارخانه کود و سم با ظرفیت هفت میلیون تن در منطقه صنعتی زرندیه با پیشرفت ۷۰ درصدی، در حال ساخت است که از کارخانه های منحصر به فرد در خاورمیانه به شمار می رود.
به گفته وی، این مجموعه اواسط سال آینده به بهره برداری می رسد.
شریفی اعلام کرد: اکنون نزدیک ۲۰ لیتر سم در کشور مصرف می شود که این کارخانه نیاز ما را تامین می کند و دیگر نیازی به واردات نداریم بلکه باید برای صادرات کود و سم برنامه ریزی کنیم.
وی افزود: کود مصرفی کشور نزدیک ۱۰ میلیون کیلوگرم است که ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتن کودهای شیمیایی از محل واردات و مابقی از تولیدات داخلی تامین می شود.

** سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی کره جنوبی در کارخانه تراکتورسازی
عضو هیات مدیره انجمن سم و کود از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی کره جنوبی در کارخانه تراکتورسازی خبر داد و گفت: عمده واردات ما تراکتورهای شالیزاری با وزن سبک است که از ۶ ماه آینده ساخت خط مونتاژ تراکتورسازی آغاز می شود و تا دو سال آینده خط تولید آن به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: در این صورت شرایطی فراهم می شود که بتوانیم افزون بر نیاز کشور، بازار منطقه را در زمان کوتاهی تامین کنیم.
پروتکل همکاری شرکت «ال.اس» کره جنوبی و مجتمع کشت و صنعت فدک زرندیه برای ساخت خط مونتاژ و کارخانه تولید تراکتور در ایران با لیسانس این شرکت اردیبهشت ماه امسال امضا شد.
این کارخانه با ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی ساخته می شود و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم می شود.
ظرفیت تولید این کارخانه در مرحله نخست ۱۵ هزار تراکتور است که افزون بر تامین نیاز کشور، به منطقه غرب آسیا نیز صادر می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.