• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

گفتگو/ پس از پایان کارم در مرکزی گزارش عملکرد ندادم/با تمام وجود به مازندران خدمت خواهم کرد

  • کد خبر : 18108
  • ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
گفتگو/ پس از پایان کارم در مرکزی گزارش عملکرد ندادم/با تمام وجود به مازندران خدمت خواهم کرد

خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)/ زینب ابراهیم نواز: حسینعلی ابراهیمی کارنامی در کمتر از سه سال، سه استان را به عنوان مدیرکل محیط زیست اداره کرده است که شاید از این حیث رکورددار باشد. او ابتدا از استان فارس به مرکزی رفت و هفته گذشته بار دیگر مورد اعتماد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت […]

ebrahimi_karnamiخبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)زینب ابراهیم نواز: حسینعلی ابراهیمی کارنامی در کمتر از سه سال، سه استان را به عنوان مدیرکل محیط زیست اداره کرده است که شاید از این حیث رکورددار باشد.
او ابتدا از استان فارس به مرکزی رفت و هفته گذشته بار دیگر مورد اعتماد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت تا به استان مازندران برود. استانی که مدیرکل آن ناصر مهردادی چند ماه پیش به تهران آمد.
ابراهیمی کارنامی به این جابجایی ها اشاره کرد و گفت: پس از پایان کارم در استان مرکزی هیچ گزارش عملکردی ارائه نکردم چون معتقدم هر چه انجام داده ام مردم دیده اند، وظیفه ام بوده و اگر کوتاهی کرده ام مردم عذر مرا پذیرا باشند.
وی در پاسخ به این سوال که چه کارهایی در استان مرکزی نیمه تمام مانده یا از اهمیت ویژه ای برای رسیدگی برخوردار است گفت: چند موضوع قابل پیگیری و مهم در اراک وجود دارد که از جمله آنها مساله ی تالاب میقان است. تالاب میقان در آلودگی هوای استان مرکزی و کنترل آن نقش بسیار مهمی دارد در نتیجه حفظ تالاب و زمین های اطراف آن برای استان مرکزی بسیار حائز اهمیت است.
ابراهیمی کارنامی افزود: اطراف تالاب یک معدن سولفات سدیم در حال فعالیت است  که این معدن کاوی بنا به دهها دلیل کارشناسی اثرات مخربی روی تالاب دارد. از آنجایی که ما نمی توانیم جلوی فعالیت معدن را بگیریم سعی کردیم که کاری کنیم تا اثرات تخریبش را کاهش دهیم.
مدیرکل محیط زیست استان مازندران ادامه داد: کارخانه ی معدن را موظف کردیم تا پنج دهنه پل ۲۰متری نصب کند، همچنین سطح جاده را تثبیت کند که گرد و خاک بلند نشود،پسماندهای دپوشده را به چاله هایی که ایجاد شده منتقل کند و سالانه ۵۰هکتار فضای سبز در کنار تالاب ایجاد کند در غیر اینصورت هرگونه برداشت از معدن ممنوع خواهد بود،که تحقق این مصوبات نیاز به پیگیری مسئولین جانشین من دارد.
وی تصریح کرد: در مورد تالاب بحث مدیریت زیست بومی را مطرح و عملیات تحدید حدود و ثبت حدود تالاب را انجام دادیم.
اراک با مشکل دفع زباله روبرو است
ابراهیمی در ادامه با اشاره به انتصاب سعید محمودی به عنوان مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: از دغدغه های بزرگ مردم اراک بحث ایرانکو بود که با همت تشکل ها تقریبا تمام خط های آلاینده تعطیل شد و تنها خط ۵ باقی ماند که تا پایان اسفند جمع آوری خواهد شد که این مورد هم نیاز به پیگیری آقای محمودی و همکاران ایشان دارد.
این مدیرکل با اشاره به مطالعه سندی در خصوص دفن نامناسب زباله در تمامی شهر اراک در آخرین روزهای کاری اش گفت: امسال را سال بهبود کیفیت آب و خاک اراک نامگذاری کردیم، یعنی تشخیص دادیم که وضعیت آب و خاک به مراتب از هوا بدتر است و کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شد که این هم تا حصول نتیجه ی مطلوب باید پیگیری شود.
وی در ادامه در مورد همکاری و اهمیت سمن ها در استان مرکزی و مازندران گفت: معتقدم حفظ محیط زیست ممکن نیست مگر با مشارکت مردم. ظرفیت بالای مردمی اراک قابل تحسین است و این ارتباط باید تقویت شود و همکاران من باید از این ظرفیت ها استفاده کنند.
ایشان با اشاره به اینکه بسیاری از کارها در اراک با کمک تشکل ها صورت گرفته است افزود: در مازندران هم از سمن ها حمایت خواهم کرد و نقش مطالبه گری و نظارتی تشکل ها را نادیده نخواهم گرفت.
رفع مشکلات پسماند اولویت اول من است
مدیر کل محیط زیست استان مازندران در مورد اصلی ترین معضل محیط زیستی این استان گفت: رفع مشکلات پسماند اولویت اول من است، ما کارهای بسیاری باید انجام دهیم از جمله جلب مشارکت مردم و آموزش به آنها در حوزه ی بازیافت پسماندها.
وی افزود: آشنایی دستگاه ها به وظایفشان در زمینه ی پسماند نیز از دیگر کارهایی است که باید صورت بگیرد، بعد از اینها می توانیم وارد مرحله ی استفاده از امکانات نوین از جمله زباله سوزها با رعایت ضوابط و فرآیند صدور مجوز شویم و در این حوزه به سرمایه گذاری سرمایه گزاران و جلب مشارکت بخش های خصوصی نیازمندیم. همچنین در زمینه ی زباله های گردشگری نشستی با تشکل ها خواهم داشت تا یک فکر اساسی بکنیم تا هم فرهنگ سازی شود و هم از قوانین بازدارنده استفاده کنیم.
از محیط بانان ساعی حمایت می کنم
ایشان در خصوص بهبود وضعیت محیط بانان منطقه گفت: وظیفه ی پشتیبانی از محیط بان بر عهده من و همکاران من است، وظیفه نظارت بر منطقه هم بر عهده ی محیط بان. در این راه من قطعاً با تمام وجود از محیط بانانی که کار و وظیفه شان را با جدیت پی بگیرند حمایت خواهم کرد.
ابراهیمی کارنامی در پایان افزود: تمام تلاشم را برای بهبود و بهسازی محیط زیست مازندران انجام خواهم داد و این تنها هدف من است، امید است که این امانت الهی را بهبود بخشم.
منبع: زیست بوم
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.