• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

توسعه پروش ماهی در قفس به افزایش ثروت ملی می انجامد

  • کد خبر : 18089
  • ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
توسعه پروش ماهی در قفس به افزایش ثروت ملی می انجامد

وزیر جهادکشاورزی گفت: شیوه پرورش ماهی در قفس ظرفیت بالقوه و مغفولی بود که شناسایی و به فعلیت درآمدن آن به اشتغالزایی، درآمدزایی، افزایش تولید غذا و ثروت ملی می انجامد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی در نشست ملی توسعه آبزی پروری با محوریت پرورش ماهی در قفس که […]

وزیر جهادکشاورزی گفت: شیوه پرورش ماهی در قفس ظرفیت بالقوه و مغفولی بود که شناسایی و به فعلیت درآمدن آن به اشتغالزایی، درآمدزایی، افزایش تولید غذا و ثروت ملی می انجامد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از وزارت جهادکشاورزی، محمود حجتی در نشست ملی توسعه آبزی پروری با محوریت پرورش ماهی در قفس که با حضور مدیران وزارتخانه و موسسه جهاد نصر برگزار شد، افزود: آبزیان و تولیدات شیلاتی از جمله محصولات کشاورزی به شمار می رود که مورد استقبال جهانی در رژیم غذایی قرار دارد و تقاضای آن رو به گسترش است.
وی اظهار داشت: تولید محصولات با رویکرد صادرات محور و توجه به بازارپسندی تحقیق محصولات تولیدی با سلیقه و ذائقه مصرف کننده ضروری است و به توسعه و پایداری تولید در این بخش می انجامد.
وی به طراحی آبزی پروری دریایی (پرورش ماهی در قفس) در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: این طرح توسعه ای خوشبختانه مطابق برنامه پیش می رود و اجرای آن در حال عمومیت یافتن است.
حجتی یادآور شد: همیشه انجام کارهای توسعه ای در مقایسه با کارهای جاری و مرسوم با سختی های بیشتری همراه است و مدیران گونه کارها را باید با این پیش فرض طرح توسعه ای را مدیریت و راهبری کنند.
وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از مدیران و مجموعه عوامل دولتی و بخش خصوصی فعال در پرورش ماهی در قفس افزود: تمهید و تدارک ساختار مدیریت زنجیره ای پایدار با توجه به اصل اشتراک منافع اعضای زنجیره در فرایند خدمات و فعلیت های پیش از تولید و پس از تولید برای فعالیت های تولیدی دید مانند پرورش ماهی در قفس ضروری است.
امسال هدف گذاری تولید ۲۰ هزار تن آبزی از محل پرورش ماهی در قفس را در دستور کار قرار گرفت که این رقم توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده است.
پرورش ماهی در قفس، سامانه ای است که ماهی، محصور در یک قفس در منابع آبی پرورش داده می شود؛ در این روش ماهی درون یک قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=18089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.