برگزاری نمایشگاه، عامل معرفی روستاییان در اقتصاد کلان

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با شعار «روستا کانون تولید و ارزش‌آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی»، پس از ۴ روز برگزاری پایان یافت. این نمایشگاه که آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات روستاییان و عشایر را در صنایع مختلف ازجمله صنایع کشاورزی، صنایع دستی، صنایع غذایی روستایی و خدمات روستایی به معرض نمایش گذاشت، گامی بلند در راستای ارائه محصولات، ترغیب روستاییان به تولید با کیفیت بیش‌تر، ارتقای سطح توانمندی استان‌ها و شهرستان‌ها، و عملکردی موثر درباره افزایش بهره‌وری و توسعه صنعت کشاورزی کشور بود. برگزاری این نمایشگاه فرصتی فراهم کرد تا تمام روستاهای ایران با محصولات، تولیدات و آداب و فرهنگشان در یک مکان واحد حضور یافته و تولیدات خود را معرفی کنند و استعدادهای انسانی و ظرفیت‌هایی که در روستاهای کشور وجود دارند را نشان دهند. در این خصوص، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از این نمایشگاه به‌عنوان عامل معرفی روستاییان و عشایر در اقتصاد کلان کشور، و توسعه اشتغال‌زایی روستایی نام برد و گفت: مهم‌ترین عنصر تولید ثروت در روستا‌های کشور صنایع دستی است که اگر به‌صورت جدی به آن پرداخته شود درآمدی نزدیک به یک سوم تولید نفت، پتانسیل دارد. سیدابوالفضل رضوی تنوع تولید روستاییان را بسیار زیاد دانست و افزود: این باور غلط در بین افرادی که دور از عشایر هستند وجود دارد که روستاییان و عشایر فقط تولیدکننده مواد غذایی و کشاورزی هستند، در حالی که تولیدات آن‌ها بسیار متنوع است.


دیدگاه برای “برگزاری نمایشگاه، عامل معرفی روستاییان در اقتصاد کلان
  1. بازگشت برگزاری نمایشگاه، عامل معرفی روستاییان در اقتصاد کلان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *