• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

فضای سبز پایتخت متناسب با شرایط زیست‌محیطی نیست

  • کد خبر : 17866
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
فضای سبز پایتخت متناسب با شرایط زیست‌محیطی نیست

استاد گیاه‌شناسی دانشگاه تهران با بیان اینکه فضای سبز تهران از نظر زیست محیطی فضای سبز بیگانه‌ای است، گفت: بخش زیادی از گونه‌های گیاهی پایتخت گونه‌های خارجی هستند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا؛ حسین آخانی بیان کرد: بخش زیادی از گونه‌های گیاهی کاشته شده در پایتخت، گونه‌های خارجی است و متاسفانه […]

استاد گیاه‌شناسی دانشگاه تهران با بیان اینکه فضای سبز تهران از نظر زیست محیطی فضای سبز بیگانه‌ای است، گفت: بخش زیادی از گونه‌های گیاهی پایتخت گونه‌های خارجی هستند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا؛ حسین آخانی بیان کرد: بخش زیادی از گونه‌های گیاهی کاشته شده در پایتخت، گونه‌های خارجی است و متاسفانه فضای سبز تهران از نظر زیست‌محیطی فضای سبز بیگانه‌ای است.

وی ادامه داد: بنابر ضرورت لازم است که تحولات و تغییراتی در فضای سبز تهران داشته باشیم و اجازه دهیم که گونه‌های بومی نیز وارد فضای سبز پایتخت شوند؛ چراکه گونه‌های بومی با شرایط اقلیمی، سازگارتر بوده و معمولا با آب کمتری نسبت به گونه‌های غیربومی امکان رشد دارند.

ضرورت نگهداری از گیاهان در خانه

استاد گیاه‌شناسی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به نقش گیاهان در کاهش آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین راه کاهش آلودگی هوا گیاهان هستند چرا که گیاهان مهم‌ترین عنصر جذب کربو دی‌اکسید هستند.

آخانی ادامه داد: گیاهان با انجام عملیات فتوسنتز، ترکیبات خطرناکی که در طبیعت وجود دارد را جذب می‌کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش نگهداری گیاهان در خانه گفت: هر گیاه با توجه به اندازه خود، می‌تواند نقش موثری در خانه و کاهش آلودگی در محیط بسته داشته باشد و طبیعتا هرچه گیاه بزرگتر باشد، میزان آلودگی که جذب می‌کند بیشتر است بنابراین نگهداری گیاهان در خانه قطعا می‌تواند مفید باشد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.