• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

تهران دهان باز کرد؛ گودال ۱۲ متری خیابان مولوی

  • کد خبر : 17826
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
تهران دهان باز کرد؛ گودال ۱۲ متری خیابان مولوی

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ با فروریزش ۱۲ متری خاک و نشست زمین در یکی از کوچه‌های باریک خیابان مولوی در تهران ساختمان‌های اطراف این حادثه تخلیه شد. شنبه ۲۷ آذرماه، منابع خبری گزارش دادند که نشست زمین در یکی از بافت‌های فرسوده تهران مجدداً حادثه آفرید، اما اینبار تلفاتی در پی نداشت. اخبار […]

عکس تزئینی

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ با فروریزش ۱۲ متری خاک و نشست زمین در یکی از کوچه‌های باریک خیابان مولوی در تهران ساختمان‌های اطراف این حادثه تخلیه شد.
شنبه ۲۷ آذرماه، منابع خبری گزارش دادند که نشست زمین در یکی از بافت‌های فرسوده تهران مجدداً حادثه آفرید، اما اینبار تلفاتی در پی نداشت.

اخبار اولیه از عمق این حادثه ضد و نقیض بود و در برخی خبرها عمق گودال خیابان مولوی تا ۲۰ متر برآیند شده بود.

سرانجام جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران اعلام کرد در این حادثه سطحی به وسعت ۴۰ تا ۵۰ متر مربع در محله قدیمی مولوی به عمق سه تا چهار متر نشست کرد. گفته شده که عمق ریزش خاک در حدود ۱۲ متر است.

این حادثه در مجاورت هواکش کارگاه خط ۷ مترو تهران رخ داد.

ساعاتی پس از این حادثه شهرداری تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال ایجاد شکاف و ناپایداری در محدوده خیابان مولوی و به منظور ایمن سازی محدوده، شهروندان این محل در هتل اسکان می‌یابند.

تفاوت نشست و فرونشست زمین

حفاری‌های مترو و سستی خاک از اصلی‌ترین دلایل نشست‌های مستمر زمین در تهران عنوان می‌شود.

فرمانداری تهران تأیید کرده بود که اغلب نشست‌ها در خیابان‌هایی اتفاق می‌افتد که در اطراف آن حفاری‌های مترو جاری است − پروژه‌ای با طول ۱۰۰ کیلومتر در زیر سطح تهران.

تهران علاوه بر نشست و فرو ریزش، با پدیده دیگری نیز مواجه است: فرونشست زمین(land subsidence). نشست زمین در مجموع به حوداث مرتبط با حفاری‌های زیرزمینی اطلاق می‌شود اما فرونشست معمولاً به سبب برداشت بیش از حد و خشک شدن سفره‌های آب‌های زیر زمینی رخ می‌دهد.

تهران رکورددار فرونشست زمین در کشور است. مقامات سازمان محیط زیست می‌گویند زمین در تهران سالانه حدود ۳۶ سانتی متر فرونشست دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.