• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

وزیر بهداشت: برای سموم کشاورزی کد رهگیری و شناسنامه طراحی شود

  • کد خبر : 17769
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
وزیر بهداشت: برای سموم کشاورزی کد رهگیری و شناسنامه طراحی شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید برای سموم کشاورزی نیز کد رهگیری و شناسنامه طراحی شود، گفت: سوداگری سموم کشاورزی سودآور و اغوا کننده است و مانند مکمل ها گاهی تا ۸۰ درصد این فرآورده های قاچاق، تقلبی هستند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، سید حسن هاشمی […]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید برای سموم کشاورزی نیز کد رهگیری و شناسنامه طراحی شود، گفت: سوداگری سموم کشاورزی سودآور و اغوا کننده است و مانند مکمل ها گاهی تا ۸۰ درصد این فرآورده های قاچاق، تقلبی هستند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، سید حسن هاشمی روز یکشنبه در نشست ناهار کاری با وزیر بهداشت در محل وزارت بهداشت ادامه داد: همان طور که برای داروها کد رهگیری و شناسنامه محصول وجود دارد برای سموم کشاورزی نیز باید چنین طرحی ایجاد شود و وزارت بهداشت آماده همکاری با وزارت کشاورزی در این زمینه است.
هاشمی گفت: در مورد خاکهای کشاورزی که فلزات سنگین و آرسنیک بالا دارند نیز باید برنامه جدی داشته باشیم.
وی با ابراز تاسف از آبیاری برخی مزارع با فاضلاب نیز گفت: باید آبیاری با فاضلاب در کشور به صفر برسد و این اصلا شایسته پایتخت ایران و ام القرای مسلمانان نیست که در حاشیه آن صیفی جات و سبزیجات با فاضلاب آبیاری شود.
رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این نشست گفت: در این دولت مطابق قانون استاندارد و حد مجاز، سموم کشاورزی ابلاغ شد، گزارش میزان استفاده از سموم در سالهای ۹۳ و ۹۴ نیز بر اساس این مصوبه به دولت داده شده است و گزارش سال ۹۵ نیز در حال استخراج است.
وی گفت: میزان استفاده از سموم در ۱۲ محصول کشاورزی پر مصرف که در گذشته عدم انطباق با استاندارد داشتند بهتر شده اما در مورد میزان فلزات سنگین و نیترات در خاکهای کشاورزی وضعیت فرقی نکرده و نگرانی های جدی وجود دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.