• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

مهمترین موضوع پدافندی در حوزه دریای خزر بحث زیست محیطی است

  • کد خبر : 17650
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۵۴
مهمترین موضوع پدافندی در حوزه دریای خزر بحث زیست محیطی است

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با بیان اینکه تحولات در پدافند غیرعامل به صورت روزانه شده است، گفت: مهمترین موضوع پدافندی در حوزه دریای خزر بحث زیست محیطی است که در استان‌های شمالی با آن مواجه هستیم. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، مجید آقا بابایی، مدیرکل امور مرزی […]

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با بیان اینکه تحولات در پدافند غیرعامل به صورت روزانه شده است، گفت: مهمترین موضوع پدافندی در حوزه دریای خزر بحث زیست محیطی است که در استان‌های شمالی با آن مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، مجید آقا بابایی، مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور در آیین اختتامیه همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، موضوع امنیت را یک موضوع تهدید محور دانست و اظهار کرد: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از شاخصه‌های امنیت ملی به مسئله جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات می‌پردازد.

وی بر ضرورت نگاه به تهدیدها به عنوان یک فرصت تأکید کرد و افزود: باید هرگونه تهدیدی که از جانب دشمن‌های خارجی بیان می‌شود را تبدیل به یک فرصت کنیم.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با اشاره به اینکه در برنامه ۵ ساله توسعه به موضوعات دفاعی و امنیتی کشور توجه ویژه می‌شود، گفت: یکی از گستره‌های پدافند غیرعامل به خارج از مرزها بر می‌گردد و در مقابله با تهدیدات نظامی دشمن تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب پذیری در مقابل بحران‌ها و تهدیدات دشمن باعث خسارات جبران ناپذیری می‌شود، تصریح کرد: باید بین آسیب‌هایی که منشأ تهدیدات خارجی و یا بحران‌های زیستی داخلی دارد، در حوزه پدافند غیرعامل تفکیک قائل شویم.

آقا بابایی مهمترین شاخصه امنیت را امنیت ذهنی عنوان و نقش مطبوعات، رسانه‌ها را در انعکاس تهدیدات به مردم و ایجاد ذهنیت در بین آنان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: وجود یک مسئله کوچک نباید با بزرگ نمایی به یک موضوع حساس تبدیل شود تا در بین مردم احساس ناامنی ایجاد نشود.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور بر ضرورت کاهش آسیب پذیری‌ها با نگاه علمی تأکید و تصریح کرد: یکی از موارد انتخاب دانشگاه گیلان برای میزبانی این همایش لزوم بررسی علمی موضوع پدافند غیرعامل است.

وی با تأکید بر برخورد فعالانه در مقابله با تهدیدات و آسیب‌ها، گفت: تغییرات محیطی که ناشی از پیشرفت در تکنولوژی است نیز به عنوان یکی از آسیب‌های داخلی مطرح است.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با بیان اینکه تحولات در پدافند غیرعامل به صورت روزانه شده است، افزود: مهمترین موضوع پدافندی در حوزه دریای خزر بحث زیست محیطی است که در استان‌های شمالی با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه پدافند زیستی به عنوان یک جنگ آرام در دنیا در حال شکل گیری است، افزود: این آسیب‌ها در مقطع و جغرافیایی خاص اتفاق می‌افتد که نمونه آن در حوزه‌های سایبری نیز مطرح می‌شود.

آقا بابایی با بیان اینکه حوزه‌های سایبری علی‌رغم گستردگی قابل جلوگیری است، گفت: حوزه‌های زیست محیطی چند بخش اساسی شامل مردم، دام، کشاورزی، غذا و آلودگی محیط دارد که کنترل آن در برابر آسیب‌ها و تهدیدات به مراتب مشکل است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بسترهای مناسب برای آینده نگری باید دریای خزر و استان‌های ۳ گانه شمالی باشد، افزود: مشکلات زیست محیطی فراتر از موضوعات انرژی است.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور خاطرنشان کرد: این همایش‌ها می‌تواند بسترهای لازم برای مراکز علمی را فراهم کند.

وی همچنین خواستار برگزاری همایش‌های تخصصی با موضوعات مرتبط با استان‌ها از سوی مدیران کل پدافند غیرعامل شد و خاطرنشان کرد: باید دانشگاهیان را برای فرهنگ سازی و آموزش در جامعه در حوزه پدافند غیرعامل ترغیب کرد.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با قدردانی از استاندار گیلان به واسطه اشراف کاملی که بر حوزه‌های مختلف بویژه مباحث پدافند غیرعامل دارد، گفت: با تغییرات کاری و فکری جدیدی که در گیلان آغاز شده شاهد تحولات جدی در این استان در حوزه ی پدافند غیرعامل هستیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.