• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

صدور مجوز برداشت آب منوط به اجرای کامل طرح است

  • کد خبر : 17572
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۳۶
صدور مجوز برداشت آب منوط به اجرای کامل طرح است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ رئیس اداره امور عشایر شهرسان سمیرم از لزوم تصویب مجوز تأمین آب پایدار در بخش عشایر نشین این شهرستان سخن گفت و افزود: مجوز برداشت آب در بخش کشاورزی عشایر بعد از اجرا کامل طرح و با کسب موافقت اداره آبفا شهری سمیرم محقق می‌شود. نشست هماهنگی مدیریت […]

chah_ab_keshavarzi_chaahبه گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ رئیس اداره امور عشایر شهرسان سمیرم از لزوم تصویب مجوز تأمین آب پایدار در بخش عشایر نشین این شهرستان سخن گفت و افزود: مجوز برداشت آب در بخش کشاورزی عشایر بعد از اجرا کامل طرح و با کسب موافقت اداره آبفا شهری سمیرم محقق می‌شود.

نشست هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سمیرم در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان سمیرم برگزار شد.

در این نشست حسین سامی بزرگترین وظیفه مسئولین بخش آب شرب و کشاورزی را تأمین آب پایدار برای عشایر دانست و گفت: عشایر بعد از اجرای کامل طرح‌های خود می‌توانند مجوز برداشت آب را از اداره آبفا شهری شهرستان سمیرم اخذ کنند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان سمیرم افزود: در حالیکه صدور مجوز آب بعد از اجرای کامل طرح، قانون جدید مصوب شده است، در این رابطه با درخواستهای مکرر عشایر روبرو هستیم که خود لر لزوم مراحل واگذاری در حال اجرا است.

وی افزود: طرح اسکان عشایر یک طرح ملی است و اعطای مجوز آب در سایتهای عشایرنشین شهرستان سمیرم گامی مهم و اساسی برای تولید و بهره‌وری بهتر برای کشاورزی عشایر است.

سامی خاطرنشان ساخت: جامعه عشایری ساکن در سایتهای عشایرنشین زمانی به‌سامان می‌شوند که طرح‌های جدید خود را الحاق به طرح‌های موجود کنند و باید در این زمینه همه زیرساخته تأمین شود.

این مسئول بر ضرورت توجه بیشتر به اشتغال عشایر پرداخت و با بیان اینکه عشایر سایتهای عشایری شهرستان سمیرم به منظور  طراحی و مکان‌یابی کار  و آب پایدار، تا اکنون ۱۰۰ ها میلیون تومان هزینه نموده‌اند، تصریح نمود: این مسأله در سایتهای شهسوار، کل افشان و چشمه رحمان به بیشترین شکل نمود دارد.

سامی به وجود همه زیرساختهای مورد احتیاج کار و اشتغال و تأمین آب پایدار در منطقه اسلام‌آباد اشاره کرد و متذکر شد: حتی در اسلام‌آباد هم صدور هرگونه مجوز آب منوط به اجرای کامل طرح است.

وی ابراز امیدواری نمود: هر چند بخشی از اجرای برنامه مورد نظر در بخش اشتغال سایتهای عشایری شهرستان سمیرم مخالفت فرماندار شهرستان سمیرم(محمدحسین نصرتی) را در پی داشته است، ولی انتظار می‌رود با مدیریت بهتر بر کار عشایر، به سرنوشت طرح‌های اشتغال قبلی دچار نشویم.
مدینه صابری/خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.