• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

وجود فرونشست زمین در اکثر نقاط کشور بیانگر جدی بودن بحران آب است

  • کد خبر : 17439
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
وجود فرونشست زمین در اکثر نقاط کشور بیانگر جدی بودن بحران آب است

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: وجود پدیده فرونشست زمین در اکثر نقاط کشور بیانگر جدی بودن بحران آب است و این بدان معناست که کشور سالهاست که با بحران آب مواجه است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محمد درویش، پنجشنبه در نخستین همایش […]

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: وجود پدیده فرونشست زمین در اکثر نقاط کشور بیانگر جدی بودن بحران آب است و این بدان معناست که کشور سالهاست که با بحران آب مواجه است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محمد درویش، پنجشنبه در نخستین همایش بحران آب و راهکارهای مدیریتی در شیراز افزود: متاسفانه امروز نه تنها در استان های کویری کشور مانند یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد فرونشست زمین هستیم بلکه در استان های فارس، اصفهان، خراسان، سمنان، تهران، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و حتی اردبیل هم این پدیده قابل مشاهده است.
او ادامه داد: در شرایطی که فرونشست چهار میلمتری زمین در سال را باید شرایط بحرانی اعلام کرد اما این پدیده در تهران به ۳۶ سانتیمتر یعنی ۹۰ برابر شرایط بحرانی رسیده و در استان فارس در دشت بین فسا و جهرم به ۵۴ سانتیمتر یعنی ۱۴۰ برابر شرایط بحرانی مواجه هستیم که این یک فاجعه بزرگ است.
وی، فارس را رکورددار فرونشست زمین و فروچاله ها دانست و اظهار کرد: این استان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوبی است و سزاوار نیست که چنین بلایی بر سرش بیاید.
** خبر خوب، بد و بدتر
درویش گفت: اما در این بین خبر خوب این است که این مشکلات قابل حل است اما خبر بد هم این است که نشانه ای از تلاش مردم و حاکمیت برای حل آن وجود ندارد و خبر بدتر هم اینکه امروز و در این شرایط هنوز جشن خودکفایی تولید گندم برپا می کنیم.
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور افزود: در کشور ما چیزی حدود ۹۰ درصد آب قابل استخراج برداشت می شود در صورتی که این رقم در بهترین حالت نباید از ۴۰ درصد فزونی یابد که این نشان می دهد فاجعه و بحران آب در ایران بسیار جدی است.
او اضافه کرد: وضعیت بحران آب کشور به مراتب جدی تر از آلودگی هواست چرا که آلودگی هوا را می توان با تمهیداتی در مدت زمان کوتاهی برطرف کرد، تجربه ای که در بسیاری از کشورهای دنیا اتفاق افتاده و نشان داده که آلودگی هوا قابل درمان است اما کشوری که با بحران آب و فرونشست زمین مواجه می شود دیگر به سادگی نمی توان از آن بحران عبور کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.