• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

مهار آتش جنگل های لاهیجان و لنگرود/ادامه اطفای حریق در مراتع سیاهکل

  • کد خبر : 17370
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مهار آتش جنگل های لاهیجان و لنگرود/ادامه اطفای حریق در مراتع سیاهکل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: آتش سوزی هایی که روز شنبه در جنگل ها و مراتع حاشیه روستاهای این استان رخ داد تا نیمه شب مهار شد و عملیات اطفای حریق فقط در شهرستان سیاهکل ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ داوود زارع افزود: مناطقی از شهرهای لاهیجان، لنگرود […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: آتش سوزی هایی که روز شنبه در جنگل ها و مراتع حاشیه روستاهای این استان رخ داد تا نیمه شب مهار شد و عملیات اطفای حریق فقط در شهرستان سیاهکل ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ داوود زارع افزود: مناطقی از شهرهای لاهیجان، لنگرود و سیاهکل روز شنبه دچار آتش سوزی های سطحی و پراکنده شد که این آتش سوزی ها بجز جنگل جنب شهرک صنعتی ازبرم سیاهکل، مهار شده است.
وی خاطرنشان کرد: این آتش سوزی ها بیشتر در باغ و جنگل های پراکنده حاشیه روستاها و علفزارها به وقوع پیوست که توسط نیروها و یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری اهالی، نیروهای فرمانداری ها، هلال احمر ، سپاه پاسداران و نیروهای مردمی خاموش شد.
وی تصریح کرد: تنها مکانی که آتش سوزی هنوز خاموش نشده و نیروها درحال مهار آن هستند در حاشیه شهرک صنعتی ازبرم سیاهکل است که تا یک ساعت دیگر مهار می شود.
وی یادآو رشد: همه نیروهای منابع طبیعی در آمادگی کامل بسر می برند تا هرجا آتش سوزی گزارش شد به موقع خود را به محل وقوع آتش برسانند.
روشن کردن آتش سوزی در جنگل های تنک و پراکنده حاشیه روستاها بیشتر به خاطر سوزاندن خار و خاشاک باغ ها و مزارع شالیزاری توسط روستاییان و کشاورزان با تصور غیرعلمی از بین رفتن آفت به وقوع می پیوندد.
آتش سوزی های از این نوع جنگل ها سطحی بوده و آسیبی به ریشه و شیره درختان وارد نمی شود و در سال آینده تمام این درختان رویش دوباره خواهند داشت.
به دلیل وجود سرما و برف دو هفته گذشته در جنگل های بالادست و میان بند استان گیلان، وزش باد گرم نمی تواند چندان در شعله ور کردن و برافروختن آتش سوزی های جنگل در حد وسیع نقش داشته باشد.
استان گیلان ۵۶۴ هزار هکتار جنگل و حدود ۲۲۴ هزار هکتار مرتع دارد بیشتر جنگل های های آن در سطحی بالاتر از جنگله قرار دارند.
هرساله در فصل وزش بادهای موسمی در پاییز بخش هایی از جنگل های گیلان دچار آتش سوزی می شود که از نظر کارشناسان منابع طبیعی این آتش سوزی ها سطحی هستند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.