• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

قیمت هرکیلو مرغ ۷۳ هزار ریال شد/ رشد ۵ تا ۷ هزار ریالی

  • کد خبر : 17270
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
قیمت هرکیلو مرغ ۷۳ هزار ریال شد/ رشد ۵ تا ۷ هزار ریالی

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ امروز (هفتم آذرماه) به ۷۳ هزار ریال رسید که نسبت به زمان مشابه ماه گذشته بین پنج تا هفت هزار ریال افزایش دارد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ هر کیلوگرم مرغ زنده نیز با قیمت ۴۵ هزار و ۵۰۰ ریال به فروش می رسد، درحالی که نرخ […]

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ امروز (هفتم آذرماه) به ۷۳ هزار ریال رسید که نسبت به زمان مشابه ماه گذشته بین پنج تا هفت هزار ریال افزایش دارد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ هر کیلوگرم مرغ زنده نیز با قیمت ۴۵ هزار و ۵۰۰ ریال به فروش می رسد، درحالی که نرخ آن در ماه گذشته بین ۴۱ تا ۴۳ هزار ریال بود و اکنون افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ ریالی را نشان می دهد.
هرکیلوگرم گوشت مرغ امروز در کشتارگاه ۶۵ هزار و ۵۰۰ ریال، واحد صنفی عمده ۶۷هزار ریال و خرده فروشی ۷۳ هزار ریال به فروش می رسد.
البته قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر اندکی تفاوت دارد و ممکن است با قیمت های بالاتری عرضه شود که مشاهدات نشان می دهد در برخی خرده فروشی های سطح شهر هر کیلوگرم مرغ به قیمت ۷۸ تا ۸۰ هزار ریال نیز عرضه می شود.
در همسنجی با هفته دوم آبان ماه جاری به طور میانگین قیمت مرغ زنده بین ۴۱ تا ۴۳ هزار ریال، ۵۷ تا ۵۹ هزار ریال، واحدهای صنفی عمده فروشی ۵۹ تا ۶۱ هزارریال و خرده فروشی ها ۶۴ تا ۶۸ هزار ریال بوده است.
براساس بررسی کارشناسی وزارت جهادکشاورزی، قیمت واقعی هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار ریال است و عرضه این محصول در محدوده قیمت بیش از آن، نوعی بی انصافی در حق مصرف کنندگان به شمار می رود.
سالیانه بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود.
شرکت پشتیبانی امور دام هر ساله بخشی از مرغ تولید شده را به منظور تنظیم بازار می خرد و ذخیره سازی می کند تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.