• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

کار گروه ملی حفاظت از منابع آبی در سازمان محیط زیست تشکیل شده است

  • کد خبر : 17122
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۲۳
کار گروه ملی حفاظت از منابع آبی در سازمان محیط زیست تشکیل شده است

مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چهاردهمین هدف از اهداف توسعه پایدار در زمینه حفاظت و استفاده پایدار از اقیانوس ها، دریاها و منابع آبی است که برای بومی کردن شاخص های آن، کارگروهی ملی در سازمان محیط زیست تشکیل شده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل […]

darya_marjan_sahel_abzi_mahiمدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چهاردهمین هدف از اهداف توسعه پایدار در زمینه حفاظت و استفاده پایدار از اقیانوس ها، دریاها و منابع آبی است که برای بومی کردن شاخص های آن، کارگروهی ملی در سازمان محیط زیست تشکیل شده است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ داوود میرشکار افزود: حفاظت از دریاها و اقیانوس ها به عنوان منبع غنی از آبزیان و غذای تعداد زیادی از جمعیت کره زمین، از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی اظهار کرد: توسعه پایدار ۱۷ هدف کلان دارد که چهاردهمین آن مربوط به دریاها و اقیانوس ها است و ذیل این هدف نیز ۱۰ هدف خرد تعریف شده و هرکدام از این اهداف خرد دارای شاخص هایی برای اجرا هستند.
میرشکار ادامه داد: این شاخص ها باید همگام و سازگار با زیست بوم کشور و در راستای فعالیت نهادهای مرتبط با دریا باشد، از این رو کارگروه ملی تدوین شاخص های مناسب برای ارزیابی میزان دستیابی به چهاردهمین هدف کلان اهداف توسعه پایدار در معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد.
وی با بیان اینکه اجرای هدف چهاردهم توسعه پایدار از وظایف معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: مقرر شد برای بومی کردن این شاخص ها هر ماه جلسه ای با حضور نمایندگان تمام نهادها و ارگان های دریایی ذیربط جلسه ای تشکیل شود تا در آن شاخص ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
به گفته مدیرکل دفتر زیست بوم های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، نخستین جلسه کارگروه ملی تدوین شاخص های مناسب برای ارزیابی میزان دستیابی به چهاردهمین هدف کلان اهداف توسعه پایدار آخر آبان ماه برگزار شد.
وی افزود: اگر شاخص ها مطابق با شرایط زیست بوم و کارکرد و ظرفیت دستگاه ها در کشور باشد که به آن عمل می شود، اما اگر نباشد، در این کارگروه بررسی و بومی سازی می شوند تا قابلیت اجرایی پیدا کنند.
در کنفرانس توسعه پایدار سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ موسوم به «ریو +۲۰» کشورهای جهان تصمیم گرفتند سال ۲۰۱۵ پایان روند اهداف توسعه هزاره (MDGs) باشد و اهداف توسعه پایدار (SDGs) به عنوان یک الگوی جدید توسعه با مشارکت همه ذینفعان تدوین شود.
در نهایت با برگزاری جلسات متعدد توسط گروه های کاری سازمان ملل، گزارش های مشورتی کشورها منجر به تصویب ۱۷ هدف کلان و ۱۶۹ هدف خرد شد.
چهاردهمین هدف کلان این اهداف، حفاظت و استفاده پایدار از اقیانوس ها، دریاها و منابع آبی را مد نظر قرار داده است.
حفاظت و بهره برداری پایدار از اقیانوس ها، دریاها و سایر منابع آبی کلید دستیابی به توسعه پایدار از جمله کاهش فقر، رشد پایدار اقتصادی، دستیابی به امنیت غذایی و ایجاد معاشی پایدار است، در این راستا با تشکیل کارگروه ملی هدف کلان ۱۴ در معاونت محیط زیست دریایی و برگزاری نشست های مشورتی، سعی می شود با پیش بینی شاخص های مناسب جهت ارزیابی میزان دستیابی به هدف مذکور، برنامه های عملیاتی تدوین و اجرایی شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.