• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

هوای تهران پاک شد

  • کد خبر : 17058
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۴۲
هوای تهران پاک شد

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به بارش باران و برف در روز گذشته گفت: کیفیت هوای پایتخت با شاخص عددی ۵۰ در شرایط پاک قرار دارد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)،براساس معیار سطح اهمیت بهداشتی، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index=AQI) برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط […]

hava_salem_pakمعاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به بارش باران و برف در روز گذشته گفت: کیفیت هوای پایتخت با شاخص عددی ۵۰ در شرایط پاک قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)،براساس معیار سطح اهمیت بهداشتی، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index=AQI) برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد مشخص شده است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم (زرد)(حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) است.
محمدرستگاری افزود: شاخص کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز با کاهش ۱۷ عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون نسبت به روز گذشته، در شرایط پاک قرار گرفت.
وی با اشاره به افزایش میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن از ۲۰ به ۲۹ در این مدت، اظهار کرد: ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون اما با کاهش ۳۷عددی نسبت به روز گذشته بر روی عدد ۲۹قرار گرفت.
به گفته رستگاری، ایستگاه های سوهانک (منطقه ۱)، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰) و پارک شکوفه (منطقه ۱۴) به ترتیب با شاخص های ۶۹، ۶۵ و ۶۲ بیشترین حجم آلودگی جوی را در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رساندند.
وی تصریح کرد: ایستگاه های گلبرگ (منطقه ۸)، پارک سلامت (منطقه ۱۷) و اقدسیه (منطقه ۱) به ترتیب با شاخص های ۳۵، ۳۷ و ۳۸ پاک ترین هوا را در این مدت داشتند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.