• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

وزیر جهاد کشاورزی: حفر چاههای متعدد به قناتها آسیب زده است

  • کد خبر : 16995
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
وزیر جهاد کشاورزی: حفر چاههای متعدد به قناتها آسیب زده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حفر چاههای متعدد ظرف سالهای گذشته باعث آسیب به قناتها و خشکیدن برخی از آنها در سطح کشور شده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ محمود حجتی در جمع مسئولان سبزوار افزود: مسئولان توجه مناسبی به حوزه قنات ندارند و اعتبارات محدودی برای احیا و مرمت آنها اختصاص می […]

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حفر چاههای متعدد ظرف سالهای گذشته باعث آسیب به قناتها و خشکیدن برخی از آنها در سطح کشور شده است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ محمود حجتی در جمع مسئولان سبزوار افزود: مسئولان توجه مناسبی به حوزه قنات ندارند و اعتبارات محدودی برای احیا و مرمت آنها اختصاص می دهند.
وی ادامه داد: با توجه به وجود قناتهای متعدد در استان خراسان رضوی موضوع جذب اعتبارات ملی و استانی بدین منظور در دست پیگیری است.
در پی حادثه جان باختن ۶ مقنی در جریان لایروبی مسیر قنات روستای کسکن سبزوار وزارت جهاد کشاورزی اخیرا ۳۰ میلیارد ریال از محل برای احیا و لایروبی قناتهای این شهرستان اختصاص داد.
سبزوار ۱۲۰۰ رشته قنات و ۶۳۰ حلقه چاه دارد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: آسیبهای حوزه تولید و عرضه گوشت مرغ در کشور شناسایی شده و رفع آنها در یک برنامه بلندمدت در حال انجام است.
وی افزود: به منظور تنظیم قیمت، روزانه ۷۰۰ تن گوشت مرغ از بازار در سطح کشور جمع آوری و هنگام افزایش تقاضا به مردم عرضه می شود.
حجتی در ادامه به موضوع کشت گلخانه ای اشاره و بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات مناسبی برای توسعه فضای گلخانه ای اختصاص داده لذا کشاورزان باید از این فرصت در جهت توسعه فضای گلخانه ای و کاهش مصرف آب استفاده کنند.
وی گفت: با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند در حوزه کشت گلخانه ای، وزارت جهاد کشاورزی آمادگی برگزاری کلاسهای تکمیلی را برای داوطلبان در حوزه دارد.

* خسارت کشاورزان پرداخت نشده است
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جمع گفت: خسارات کشاورزان توسط صندوق بیمه کشاورزان پرداخت نشده لذا این امر نیازمند توجه ویژه دولت است.
رمضانعلی سبحانی فر همچنین به تولید سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن ماهی در سبزوار اشاره و بیان کرد: تاسیس کارخانه تولید غذای آبزیان در این منطقه باید در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار ویژه سبزوار هم گفت: به رغم کم شدن بارندگیها در چند سال اخیر دولت توانسته با تدبیر و برنامه ریزی مدون بخش کشاورزی را احیا کند.
احمد برادران افزود: امروز با سیاستگذاری مناسب دولت در این بخش، کشور توانسته به استقلال و ثبات کشاورزی سالهای گذشته بازگردد.
وی همچنین به فعالیت ۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی در سبزوار اشاره و بیان کرد: امید است با بهبود بازده و بهره وری بخش کشاورزی اشتغال در منطقه افزایش یابد.
مرکز شهرستان ۳۲۰ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.