• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

باران، آتش‌ جنگل‌های مرزن‌آباد را خاموش کرد

  • کد خبر : 16989
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
باران، آتش‌ جنگل‌های مرزن‌آباد را خاموش کرد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت که بارش شدید باران شب گذشته در ارتفاعات موجب خاموش شدن آتش در جنگل هَلیَک مرزن‌آباد شد. ‘مهرداد خزایی پول ‘صبح جمعه افزود : با این وصف با توجه به احتمال وجود کانون‌های پراکندهٔ آتش ، عملیات اطفای حریق ادامه […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت که بارش شدید باران شب گذشته در ارتفاعات موجب خاموش شدن آتش در جنگل هَلیَک مرزن‌آباد شد.
‘مهرداد خزایی پول ‘صبح جمعه افزود : با این وصف با توجه به احتمال وجود کانون‌های پراکندهٔ آتش ، عملیات اطفای حریق ادامه دارد.
آتش سوزی پراکنده در جنگل هلیک مرزآباد از عصر سه شنبه آغاز شد که به علت دوری از دید و سخت گذر بودن منطقه ، مردم و مسئولان منطقه عصر پنجشنبه متوجه آن شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی چالوس گفت : منطقهٔ حریق اکنون در زیر مه قرار دارد و به دلیل سخت‌گذر بودن و نبود دید مناسب و همچنین سرمای شدید، امکان حضور شبانهٔ ماموران منابع طبیعی وجود نداشت.
وی افزود: از صبح امروز تعدادی از ماموران منابع طبیعی به محل اعزام شدند که با توجه به پنج ساعت پیاده‌روی، هنوز به عرصه نرسیده‌اند.
خزایی اظهار داشت: آتش‌سوزی تاکنون بیش از ۱۲ هکتار خسارت بر جای گذاشت ولی به دلیل دوردست و سخت‌گذر بودن محل آتش‌سوزی، عملیات اطفای حریق به‌کندی پیش رفت.
به گفتهٔ وی ، قوی‌ترین احتمال دربارهٔ علت آتش‌سوزی آن است که شکارچیانی که برای شکار پلنگ ، خرس ، گوزن و نظایر آن به مناطق دوردست جنگل می‌روند عامل آن باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس از مردم خواست هر گونه حریق را در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن رایگان و کشوری ۱۵۰۴ به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.
حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با ۱۶۱ هزار هکتار مساحت دارای ۷۹ هزار هکتار جنگل و ۵۳ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۲۹ هزار هکتار برآورد می‌شود.
بر اساس اعلام هواشناسی بارش باران از شب گذشته در غرب استان مازندران شروع شده تا آخر هفته ادامه دارد ضمن اینکه باعث کاهش شدید دمای منطقه شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.