• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

نیاز طبیعت به کمک انسان برای تکامل

  • کد خبر : 16897
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
نیاز طبیعت به کمک انسان برای تکامل

دانشمندان می گویند: طبیعت و حیات روی زمین به واسطه گرمایش زمین به گونه ای در حال تغییر است که نیازمند کمک انسان برای تکامل شده است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از روزنامه ایندیپندنت، بررسی عمده آثار علمی نشان می دهد که در حال حاضر، حیات روی زمین به واسطه گرمایش زمین به […]

دانشمندان می گویند: طبیعت و حیات روی زمین به واسطه گرمایش زمین به گونه ای در حال تغییر است که نیازمند کمک انسان برای تکامل شده است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از روزنامه ایندیپندنت، بررسی عمده آثار علمی نشان می دهد که در حال حاضر، حیات روی زمین به واسطه گرمایش زمین به طور اساسی متحول شده، به طوری که بر ژن های گیاهان و حیوانات تاثیر گذاشته و در حال تغییر دادن تمامی اکوسیستم های موجود در زمین است.
محققان در مقاله ای که در مجله Science منتشر شد ، هشدار دادند که این تغییرات بسیار چشمگیر و بالقوه خطرناک هستند به طوری که در برخی موارد ممکن است دانشمندان برای ایجاد تکامل مجبور به مداخله شوند.
یک نگرانی اصلی درباره تغییر اوضاع اقلیمی این است که به تولید غذا به ویژه در مکان های آسیب پذیر در برابر سیل و خشکسالی به شدت لطمه خواهد زد و به قحطی گسترده و مهاجرت اجباری قربانیان تبعات تغییر آب و هوایی منجر می شود.
محققان متوجه شدند که ۸۲ درصد فرآیندهای طبیعی اکولوژیکی که از اکوسیستم های سالم در زمین و دریا حمایت می کند، چنان تحت تاثیر قرار گرفته اند که چند دهه قبل انتظار آن نمی رفت.
از دهه ۱۸۸۰ که انسان ها گازهای گلخانه ای حاصل از سوخت های فسیلی را در اتمسفر منتشر می کنند، متوسط درجه حرارت جهان یک درجه سلسیوس افزایش یافته است .
به گفته محققان، این افزایش اثرات گسترده و نگران کننده ای بر سیستم های طبیعی و پیامدهای زیادی برای انسان ها داشته است و به حداقل رساندن اثرات تغییر اوضاع اقلیمی بر فرآیندهای اصلی اکولوژیکی، باید اولویت اساسی سیاسی همه کشورها قرار گیرد.
محققان می گویند که انسان ها باید برای کمک به طبیعت دست به کار شوند چرا که از دست دادن منابع ژنتیکی در طبیعت ممکن است توسعه تنوع محصولات جدید را تضعیف کند و راهکارهای اساسی انسان ها را برای سازگاری با تغییر اوضاع اقلیمی به خطر اندازد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.