• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

گفتگو/ تلاش برای صادرات ۶۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی

  • کد خبر : 16763
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
گفتگو/ تلاش برای صادرات ۶۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی

معاون کل سازمان توسعه و تجارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با سیاست بازار در برابر بازار و تامین اعتبار سعی می کنیم به هدف صادراتی ۶۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در سال برسیم. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از شبکه خبر، محمدرضا مودودی معاون کل سازمان توسعه و تجارت وزارت جهاد کشاورزی با حضور در […]

معاون کل سازمان توسعه و تجارت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با سیاست بازار در برابر بازار و تامین اعتبار سعی می کنیم به هدف صادراتی ۶۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در سال برسیم.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از شبکه خبر، محمدرضا مودودی معاون کل سازمان توسعه و تجارت وزارت جهاد کشاورزی با حضور در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: از زمانی که اختیارات بخش کشاورزی از سازمان صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی منتقل شد، تلاش کردیم محصولات کشاورزی را صادرات کنیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر دولت نمی تواند برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی انگیزه صادرات ایجاد کند، گفت: به همین منظور وزارت جهاد کشاورزی سیاست “بازار در برابر بازار” را در پیش گرفت.
مودودی افزود: امسال تصمیم گرفتیم در ازای هر ۳ کیلو صادرات مرکبات در ۶ ماهه دوم سال، صادرکننده در ۶ ماه اول سال بعد یک کیلو مرکبات وارد کند، مشروط براینکه بازار شب عید را مختل نکند.
در ادامه برنامه ابوالقاسم حسن پور مدیرکل امور میوه وزارت جهاد کشاورزی در گفتگوی تلفنی با برنامه گفت: برآورد می شود امسال ۵/۱۷ میلیون تن تولید محصولات باغی داشته باشیم.
او با اشاره با اینکه پیش بینی می شود امسال حدود ۷/۴ میلیون تن تولید مرکبات اشته باشیم، گفت: با اطمینان می گویم با توجه به وضعیت خوب آب و هوایی، مرکبات تولید شده در کشور ما از بهترین نوع این محصولات در جهان هستند.
حسن پور با اشاره به خاصیت مرکبات و نقش آن در تامین سلامتی گفت: پیشنهاد می کنیم وزارت آموزش و پرورش در برنامه غذایی خود مرکبات را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
در ادامه برنامه مودودی با بیان اینکه در بسته حمایتی وزارتخانه حمایت از بخش کشاورزی هم گنجانده شده است که متاسفانه هنوز تامین اعتبار نشده است، خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما صادرات ۶۰۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی است که امیدواریم با تامین اعتبار و تحقق سیاست بازار در برابر بازار به این هدف می رسیم.
او افزود: برای رسیدن به هدف گذاری های صادراتی، بخش خصوصی باید فعال تر در این حوزه وارد شود تا با افزایش بهره وری و کاهش هزینه، به هدف ها برسیم.
شاهرخ شجری مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۸ درصد افزایش تولید مرکبات داشته باشیم، گفت: ما باید به دنبال راهکاری باشیم تا مازاد تولید را صادر کنیم.
او گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۱ هزار و ۲۷۶ تن مرکبات صادر کنیم که با توجه به مازاد تولید ۵۱۷ هزار تنی، این مقدار صادرات قابل تامل است.
شجری در پاسخ به این سوال که آیا صادرات محصولات باغی به نفع باغداران است، گفت: مازاد عرضه باعث افت قیمت می شود که با صادرات مقدار مازاد، قیمت مرکبات افت نمی کند.
حسن پور نیز گفت: انجیر استهبان یک مورد موفق است که با صادرات آن به کشاورزان کمک زیادی شد.
او در پایان گفت: حرص درست، تغییر رقم، تغذیه مناسب و مبارزه با تنش های محیطی و میکروبی باعث افزایش بهروه وری و کاهش قیمت می شود که به صادرات این محصولات کمک زیادی خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.