• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در نوار شمالی کشور

  • کد خبر : 16701
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در نوار شمالی کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی در چند روز آینده نوار شمالی کشور تحت تاثیر عبور امواج متناوب تراز میانی جو قرار می گیرد و شاهد افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در این مناطق خواهیم بود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، از روز […]

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی در چند روز آینده نوار شمالی کشور تحت تاثیر عبور امواج متناوب تراز میانی جو قرار می گیرد و شاهد افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در این مناطق خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، از روز شنبه (امروز) در برخی از نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و بطور پراکنده تر مناطق شمالی شمال شرق کشور، افزایش ابر، بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود و روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته سامانه بارشی ضعیف تر شده و در برخی مناطق شمال غرب بارش خفیف و پراکنده گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.
همچنین با قرار گرفتن جریانات جنوبی گرم بر روی دریای خزر دمای هوا در نوار شمالی کشور روز یکشنبه (فردا) به طور موقتی افزایش خواهد یافت و در برخی مناطق سواحل غربی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی دور از انتظار نیست.
از اواخر وقت سه شنبه این هفته بار دیگر با تقویت سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب و به تدریج روز چهارشنبه ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر شاهد افزایش ابر و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد بود که به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی برروی سواحل دریای خزرعلاوه بر تشدید بارش، کاهش دما نیز رخ خواهد داد.
به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور انتظارمی رود این بارش ها به تناوب تا پایان هفته شمال غرب، نوار شمالی و بطور خفیف تر شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز را تحت تاثیر قرار دهد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.