• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

منشاء ۹۰ درصد گرد و غبارهای ایران خارجی است

  • کد خبر : 16666
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
منشاء ۹۰ درصد گرد و غبارهای ایران خارجی است

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ۹۰ درصد منشاء گرد و غبارهایی که وارد ایران می شود از خارج از ایران به ویژه از عراق است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، گری لوییس روز دوشنبه در مراسم روز جهانی […]

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ۹۰ درصد منشاء گرد و غبارهایی که وارد ایران می شود از خارج از ایران به ویژه از عراق است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، گری لوییس روز دوشنبه در مراسم روز جهانی تغییرات اقلیم در جمع خبرنگاران افزود: چون بیشتر گرد و غبارهای تولید شده از خارج از ایران وارد می شود باید همکاری های منطقه ای را افزایش دهیم تا بتوانیم کشورهایی که در همسایگی ایران زندگی می کنند را متحد کنیم تا از ورود این گرد و غبار با اقداماتی مانند مالچ پاشی، کاشت درخت و ایجاد موانع برای ورود گرد و غبار به داخل ایران جلوگیری کنیم.
وی گفت: ایران یکی از کشورهایی است که به صورت خیلی بدی از توفان های شن و ماسه رنج می برد در واقع ایران یکی از سه منطقه ای است که از این توفان ها در عذاب است، شمال آفریقا، خاورمیانه ، چین و مغولستان هم در رنج هستند.
وی افزود: به دلیل مدیریت ضعیف در بخش کشاورزی و پایدار نبودن خاک به دلیل همین روش مدیریت، گرد و غبار از خارج از ایران وارد می شود و توفان های شن و ماسه را پدید می آورد.
لوییس ادامه داد: در واقع در شهرهای غربی ایران که در معرض توفان های شن و ماسه قرار می گیرند مشکل سلامت و ریوی را داریم، بچه ها نمی توانند به مدرسه بروند، محصولات کشاورزی تحت الشعاع قرار می گیرد بنابراین اقتصاد در آن مناطق ضربه می خورد.
وی افزود: سه ماه پیش به همراه خانم ابتکار به ایلام و کرمانشاه سفر کردیم و چون آسمان در آن مناطق کاملا تحت پوشش گرد و غبار است مردم دچار مشکلات روانی و افسردگی شدند چون نمی توانند نور خورشید را ببینند.
لوییس افزود: ما به عنوان سازمان ملل باید تلاش کنیم تا در زمینه اثراتی که توفان های شن و ماسه می تواند بر روی مردم داشته باشد آگاهی افزایی کنیم و سازمان ملل آماده است که به دولت ایران کمک کند و ما در برنامه COP21 در مراکش که ماه آینده برگزار می شود، می خواهیم روی این موضوع تمرکز کنیم و ببنیم چه کارهایی می توانیم انجام دهیم.
وی گفت: توفان های شن و ماسه یکی از اثرات تغییر اقلیم هستند جنگل زدایی، افزایش بیابان و کمبود منابع آبی از دیگر اثرات تغییر اقلیم است که باعث می شوند در آینده با امنیت غذایی و امنیت آب مواجه شویم.
نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست افزود: دفتر توسعه سازمان ملل متحد و فائو پروژه هایی را در دریاچه ارومیه دارند تا بتوانند دریاچه را احیاء کنند، اولویت اصلی سازمان ملل در حال حاضر در ایران سلامت و محیط زیست است پروژه هایی دارد و کار می کند تا بتواند مشکلات زیست محیطی و سلامت را برطرف کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.