• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

تولید ثروت و افزایش درآمد عامل تثبیت جمعیت مناطق روستایی و عشایری است

  • کد خبر : 16634
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
تولید ثروت و افزایش درآمد عامل تثبیت جمعیت مناطق روستایی و عشایری است

وزیر جهاد کشاورزی تولید ثروت و افزایش درآمد روستائیان را مهمترین عامل تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و عشایری دانست و گفت: توسعه روستاها باید پیامد تولید ثروت در روستاها را به دنبال داشته باشد و موجب افزایش درآمد روستائیان شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در سومین همایش […]

وزیر جهاد کشاورزی تولید ثروت و افزایش درآمد روستائیان را مهمترین عامل تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و عشایری دانست و گفت: توسعه روستاها باید پیامد تولید ثروت در روستاها را به دنبال داشته باشد و موجب افزایش درآمد روستائیان شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در سومین همایش روز ملی روستا و عشایر در محل اجلاس سران در تهران افزود: توسعه روستایی در گرو ترجیح زندگی در مناطق آباء و اجدادی به زندگی شهری است و لازمه ایجاد چنین باوری در روستاییان، تولید ثروت و ایجاد اشتغال و درآمد است.
وی ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از خام فروشی محصولات کشاورزی، افزود: بیشتر محصولات تولیدی روستاییان باید در مناطق روستایی تولید و فرآوری شود تا ارزش افزوده آن پیامد ایجاد ثروت و سرمایه گذاری در همان منطقه را به دنبال داشته باشد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد نواحی صنعتی در مراکز دهستان ها می تواند زمینه انجام خدمات را در این مناطق فراهم و از خام فروشی و انتقال محصولات به مناطق شهری برای فرآوری جلوگیری کند.
به گفته وی نواحی صنعتی می توانند به عنوان محلی برای دریافت خدمات پیش از تولید و همچنین فرآوری محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار گیرند.
حجتی، استفاده افزون تر از منابع پایه آب و خاک کشور در توسعه روستاها و بهبود اقتصاد ملی را از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و اظهارداشت: مجموعه ای از حمایت ها، پشتیبانی ها و اقدامات در دولت یازدهم نظیر توسعه روش های نوین آبیاری، توسعه کشت نشایی، تولید و بهره گیری از بذور زودرس و پربازده در حال انجام است که این اقدامات موجب کاهش هزینه تولید،افزایش درآمد روستاییان و پایداری تولید شده و مهمترین عامل تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و عشایری است.
وزیر جهاد کشاورزی، ایجاد ظرفیت های جدید از جمله کشت های گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس را از جمله برنامه های این وزارتخانه برای افزایش تولید و کمک به درآمد روستاییان و عشایر دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با این رویکرد که همه مناطق کشور دارای قابلیت ها و امکانات توسعه ای دارند نسبت به شناسایی این قابلیت ها و امکانات اقدام کرده که این نتایج باید در عرصه عمل به فعلیت برسد.
وی اضافه کرد: گیاهان دارویی و توسعه زراعت آن به عنوان یکی از ظرفیت های مغفول شناسایی شده که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم قرار دارد.
حجتی، اسکان عشایر در یکی از مناطق ییلاقی یا قشلاقی مستعد و کددار کردن منطقه به منظور برخورداری از حداقل سطح خدمات روستایی از دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی ذکر کرد و گفت: توسعه تشکل ها و تعاونی های تولیدی می تواند به انسجام بخشی سرمایه های اجتماعی و مادی فردی روستاییان بیانجامد و زمینه سرمایه گذاری آنان را در خدمات پیش و پس از تولید فراهم کند.
سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی، دام و طیور، شیلاتی در کشور تولید شده است که بخش عمده این تولیدات مربوط به مناطق روستایی و عشایری است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.