• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

فعالیت ۶ هزار و ۷۰۰ تعاونی روستایی، کشاورزی و تولیدی در کشور

  • کد خبر : 16590
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
فعالیت ۶ هزار و ۷۰۰ تعاونی روستایی، کشاورزی و تولیدی در کشور

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ تعاونی روستایی، کشاورزی و تولیدی در کشور فعالیت دارند که ۷۵ درصد فعالان کشاورزی را زیرپوشش قرار داده اند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، حسین صفایی روز سه شنبه در حاشیه نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی […]

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ تعاونی روستایی، کشاورزی و تولیدی در کشور فعالیت دارند که ۷۵ درصد فعالان کشاورزی را زیرپوشش قرار داده اند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، حسین صفایی روز سه شنبه در حاشیه نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی کشور در موسسه گلستان گلشهر کرج درجمع خبرنگاران افزود: این تعاونی ها نقش موثری در همراهی با بخش کشاورزی ایفا می کنند که برای توسعه فعالیت آنها برنامه های ویژه در دست اقدام است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل پاییز بخش عمده محصول کشاورزی سیب زمینی برداشت می شود بنابراین خرید تضمینی آن در برنامه کاری سازمان تعاون روستایی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: براین اساس به تازگی خرید تضمینی سیب زمینی به ادارات تعاونی روستایی استان ها ابلاغ شده است.
صفایی خاطرنشان کرد: خرید سیب زمینی پاییزه به ازای هرکیلوگرم ۳ هزارو ۹۶۰ ریال تعیین شده است.
وی بیان داشت: خرید تضمینی سیب زمینی از کشاورزان به تازگی از استان زنجان شروع شده و روزانه ۵۰۰ تن از این محصول خریداری می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: خرید تضمینی مشمول ۲۴ محصول زراعی و باغی است و براساس قیمت هایی که شورای اقتصاد اعلام کرده هرکدام از محصولات که از قیمت های مصوب پایین بیاید وظیفه خرید داریم؛ اکنون چون فصل سیب زمینی است در این زمینه ورود کردیم که درمورد کشمش هم ممکن است این اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به حمایت دولت از گوجه فرنگی کاران گفت: دراوایل خردادماه امسال شاهد سقوط قیمت این محصول بخصوص در استان های جنوبی کشور بودیم که سازمان تعاون روستایی با ورود به موضوع بخشی از محصول را خریداری کرد.
وی گفت: البته خرید گوجه فرنگی تضمینی نیست و به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری می شود.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: در بحث مدیریت آب کشاورزی باید با تغییر نگرش از مدیریت عرضه که در دهه های گذشته در وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی بوده به مدیریت تقاضای آب تبدیل شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.