• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

پدیده گرد و خاک مناطق مرزی غرب کشور را در برمی گیرد

  • کد خبر : 16587
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
پدیده گرد و خاک مناطق مرزی غرب کشور را در برمی گیرد

سازمان هواشناسی اعلام کرد: همراه با افزایش وزش باد در مناطق مرزی با کشور عراق، روز پنجشنبه و جمعه این هفته پدیده باد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب، دور از انتظار نیست. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، تحلیل آخرین داده ها و نقشه […]

سازمان هواشناسی اعلام کرد: همراه با افزایش وزش باد در مناطق مرزی با کشور عراق، روز پنجشنبه و جمعه این هفته پدیده باد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب، دور از انتظار نیست.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی حاکی از استقرار هوای سرد و پر فشار در نوار شمالی کشور در مدت سه روز آینده است و این امر سبب ناپایدار جوی در شمال غرب کشور خواهد شد.
پیامد این شرایط افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده باران و وزش باد را برای امروز (چهارشنبه) در برخی مناطق شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه های البرز شرقی را به دنبال دارد.
روز پنجشنبه (فردا) بارش ها محدود به سواحل غربی دریای خزر است و با افزایش جزیی دما در این ناحیه، جوی به نسبت پایدار در دیگر مناطق کشور را خواهیم داشت.
به گزارش سازمان هواشناسی کشور، روز جمعه این هفته باردیگر با تقویت جریان های شمالی در غرب سواحل دریای خزر و فعالیت سامانه بارشی بر میزان بارش ها در این مناطق افزوده خواهد شد.
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: دمای هوای تهران اکنون به ۲۰ درجه بالای صفر رسیده، رطوبت هوا ۲۷ درصد و سرعت وزش باد بیش از هفت کیلومتر بر ساعت بوده و کمینه و بیشینه هوای امروز تهران بین ۱۱ تا ۲۲ درجه پیش بینی شده است.
احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای پایتخت برای روز پنجشنبه (فردا) بین ۱۲ تا ۲۳ درجه بالای صفر مورد انتظار است و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود.
وی، کمینه و بیشینه هوای تهران را در روز جمعه (پس فردا) بین ۱۰ تا ۲۱ درجه بالای صفر اعلام کرد و افزود:آسمان تهران در این روز صاف تاکمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.