• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

۳ میلیون تن گندم امسال صادر می شود

  • کد خبر : 16495
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
۳ میلیون تن گندم امسال صادر می شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصص بازرگانی ایران از صادرات گندم به کشورهای همسایه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به همین منظور سه میلیون تن گندم مازاد بر نیاز صادر می شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، علی قنبری روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار […]

مدیرعامل شرکت مادر تخصص بازرگانی ایران از صادرات گندم به کشورهای همسایه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به همین منظور سه میلیون تن گندم مازاد بر نیاز صادر می شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، علی قنبری روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون صادرات گندم منتظر مجوزهای لازم از سوی دولت است.
وی میزان تولید گندم در کشور را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و افزود: در سال جاری ۱۱ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصص بازرگانی ایران ارزش گندم خریداری شده را ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شد و چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است.
وی ضمن عذرخواهی از کشاورزان بابت دیرکرد پرداخت پول گندم اظهار کرد: طلب کشاورزان تا اواخر مهر ماه سال جاری پرداخت خواهد شد.
قنبری افزود: هر چند سال زراعی گذشته با کاهش سطح زیرکشت گندم در کشور مواجه بودیم اما، میزان تولید گندم به سال ماقبل آن افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصص بازرگانی ایران دلیل افزایش را استفاده از روش های نوین در مراحل کاشت، داشت و برداشت دانست.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون کارخانه های آرد با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند، گفت: تلاش می کنیم تا مقداری از این گندم ها در این کارخانه ها تبدیل به آرد کرده و سپس آن را به کشورهای همسایه صادر کنیم.
وی بیان کرد: بخش خصوصی می تواند از هم اکنون بازاریابی های خود را انجام دهد و نسبت به اخذ مجوز برای صادرات این محصول اقدام کند.
** خرید ۶۶ هزار تن دانه روغنی
مدیرعامل شرکت مادر تخصص بازرگانی ایران در در خصوص کشت و خرید دانه های روغنی نیز گفت: ایران برای واردات روغن مصرفی تا ۹۹ درصد به سایر کشورها وابسته است اما سیاست های کنونی جهاد کشاورزی این بوده تا چند سال آینده تا ۷۰ درصد به خودکفایی برسیم.
وی گفت: در سال جاری ۶۶ هزار تن دانه روغنی همچون کلزا خریداری و بابت آن ۱۶۰ میلیارد تومان پول به کشاورزان پرداخت شده است.
مدیر عامل شرکت مادر تخصص بازرگانی دولت ایران میزان مصرف شکر در کشور را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در داخل کشور تولید و حدود ۷۰۰ هزار تن وارد می شود.
وی همچنین میزان مصرف برنج در کشور را سه میلیون و ۲۰۰ تن عنوان کرد و گفت: از مجموع این میزان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در داخل تولید و یک میلیون تن نیز وارد می شود.
در این جلسه از تلاش های ابراهیم سهرابی تقدیر و حشمت الله بورسلانی به عنوان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان معرفی شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.