• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

معصومه ابتکار احکام مدیران ششمین جشنواره فیلم سبز را اهدا کرد

  • کد خبر : 16439
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
معصومه ابتکار احکام مدیران ششمین جشنواره فیلم سبز را اهدا کرد

اعضای شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با حضور معاون ریس جمهوری معرفی شدند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ اولین جلسه شورای سیاست گذاری ششمین جشنواره فیلم سبز ایران با حضور معصومه ابتکار معاون ریس جمهور و ریس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. در این جلسه احکام […]

اعضای شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با حضور معاون ریس جمهوری معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ اولین جلسه شورای سیاست گذاری ششمین جشنواره فیلم سبز ایران با حضور معصومه ابتکار معاون ریس جمهور و ریس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
در این جلسه احکام دبیر و دبیر اجرایی جشنواره دوره ششم و همچنین حکم اعضای شورای سیاست گذاری دوره ششم جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران داده شد.
دبیر جشنواره فرهاد توحیدی و دبیر اجرایی جشنواره مهدی توحیدپور احکام انتصاب خود را برای دوره ششم جشنواره از معاون ریس جمهوری و ریس سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کردند و در این جلسه معصومه ابتکار به عنوان رییس شورای سیاستگذاری و اعضای جدید شورای جشنواره ششم مرضیه برومند، رضا کیانیان، فرهاد توحیدی، مهدی توحیدپور ،مزدک میررمضانی ،فریبا ابتهاج ،فاطمه محمدی و غلام رضا کاظمی دینان ، حضور داشتند.

** مسابقه تنها در بخش بین الملل برگزار می شود
در ابتدای این جلسه فرهاد توحیدی دبیر جشنواره گزیده ای از اتفاقات جشنواره پنجم را مرور و بیان کرد: جشنواره پنجم با همه افت و خیزهایی که داشت، موفق و چشمگیر در کل کشور برگزار شد و جریانی راه افتاد که نشان داد طبیعت منحصر به تاثیرات یک جشنواره نیست.
وی ادامه داد: مجموعه اتفاقات ناخوشایندی که در گذشته در محیط زیست کشور افتاده به خصوص در هشت سال گذشته به اندازه کافی توجه ها را جلب کرده است و مردم به محیط زیست حساس شدند و وجود خانم ابتکار با این همه مقبولیت باعث جذب بیشتر مردم شده است.
توحیدی با بیان اینکه جلب توجه گام اول است گفت: گام بعدی این است که این توجهات ادامه پیدا کند و به اقدام و عمل برسد و جشنواره می تواند کمک کند تا این فضا غنی تر و اقدام جدی تر شود.
دبیر ششمین جشنواره فیلم سبز ایران بیان کرد: اتفاق خوبی که در جشنواره قبل افتاد این بود که با وجود اینکه تهران به عنوان پایتخت فرهنگی کشور است اما شهرستان ها هم از این جشنواره بی نصیب نبودند و در ٣١ استان و جزایر و در٧٢ سالن کشور این جشنواره برگزار شد.
توحیدی ادامه داد: با توجه به اندازه و ابعاد جشنواره های دیگر جهان که به خوبی از آن با خبر شدیم به جرات می توانیم ادعا کنیم که جشنواره سبز ما از نظر ابعاد بزرگترین جشنواره بین کشورهای عضو شبکه GFN است. (GFN: شبکه جهانی جشنواره های سبز جهان) این شبکه قصد دارد جایزه ای شبیه به آکادمی به فیلم های زیست محیطی بدهند.
وی افزود: این شبکه از کشورهای مختلف درخواست کرد که آثار مربوط به محیط زیست خود را به همراه یک داور معرفی کنند و ما هم بهترین مستندمان که «مادرکشی» بود را معرفی کردیم و بین فیلم های شرکت کننده جز ۱۵ فیلم برتر جهان شد.
توحیدی ادامه داد: نکته اینجاست که باید آسیب های سال گذشته را شناسایی کنیم و بدانیم که از کجاها ضربه خوردیم و روی نقاط قوت آن کار کنیم. نکته مهمی که شاید بتوان گفت سال گذشته به جشنواره لطمه زد این بود که از نظر مالی تحت فشار شدید بودیم و هنوز هم هستیم.
وی افزود: امسال تاریخچه ای پشت این جشنواره وجود دارد که به راحتی قابل دسترس است. اختتامیه دوره پیش خیلی خوب برگزار شد اما این دوره باید بهتر باشد چرا که خود اختتامیه می تواند باعث جذب حمایت های مالی شود. در دوره ششم شخصیت ها و چهره های بسیار موجه به حمایت از محیط زیست در شورای سیاست گذاری دعوت شدند و این نشان ازاهمیت نقش این جشنواره در فرهنگ سازی و آگاهی حفظ محیط زیست است.
وی یادآور شد: امسال یک تغییر مهم در آیین نامه جشنواره فیلم سبز خواهیم داشت و این است که بیشتر بر بخش بین الملل جشنواره تاکید خواهد داشت. علاوه بر آن امسال محدوده تولید آثار را هم کاهش داده ایم و از ۵ سال به سه سال گذشته محدود کرده ایم تا به روزتر باشیم.

** اقتصاد سبز گامی مهم در دوره ششم جشنواره سبز ایران
سپس فرهاد توحیدی به زمان برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: در بحث تاریخ برگزاری اگر بخواهیم مطابق با سال گذشته پیش برویم درست به انتخابات ریاست جمهوری می خوریم اما دو گزینه را در نظر داریم که تیر و آبان ماه ۱۳۹۶ که قرار شد زمان برگزاری جشنواره به تیر ماه سال آینده موکول شود.
در ادامه این جلسه فرهاد توحیدی به موضوع جشنواره سبز اشاره کرد و گفت: سال گذشته موضوع جشنواره، بحران آب بود امسال چند پیشنهاد داریم؛ یکی انرژی سبز است که در واقع چشم اندازهای مطلوبی در آن وجود دارد و دیگری اقتصادسبز است که می توان چند سال از این بحث با زیرشاخه های مختلف مانند اقتصاد گردشگری و … استفاده کرد، در نهایت تصمیم شورا بر این بود که موضوع اقتصاد سبز با زیرشاخه های مختلف را انتخاب کنند تا در چند سال متوالی به موضوعات آن بپردازند.

** ارتباط محکم تر با سفارتخانه ها و مراکز فرهنگی و هنر بین المللی
مهدی توحیدپور دبیر اجرایی جشنواره نیز در خصوص بخش تجسمی جشنواره سبز گفت: در این دوره جشنواره هنرهای تجسمی را هم داریم با این تفاوت که سال گذشته این بخش فقط در بخش ملی بود اما امسال قصد داریم بخش بین الملل را نیز به آن اضافه کنیم.
وی ادامه داد: جشنواره تجسمی برای اولین بار در حوزه محیط زیست با این وسعت برگزار شد و شاهد استقبال چشمگیری از هنرمندان در این حوزه در کشور بودیم و با توجه به همکاری بخش فرهنگی سفارت کشورهای برزیل و مکزیک در اشتراک آثار هنرمندان مشارکت هنرمندان کشورهای دیگر را با این استقبال پر رنگ تر خواهیم دید.
توحیدپور ادامه داد: سال گذشته در جشنواره سبز برنامه استودیو تلویزیون زنده اینترنتی داشتیم که برای اولین بار در جشنواره فیلم سبز هر روز یک ساعت برنامه زنده پخش شد، می خواهیم امسال این برنامه تلویزیون زنده اینترنتی را با قوت بیشتری داشته باشیم و همچنین قصد داریم ارتباط محکمتری را با سفارت خانه ها بگیریم.
وی ادامه داد: در برنامه های جانبی جشنواره همچون کارگاه ها نیز دوره بعد قوی تر خواهیم بود و امیدواریم در دوره ششم از طرفیت فرهنگسراها برای آگاهی رسانی و ارتباط متقابل با شهروندان پیرامون محیط زیست بیشتر از قبل بهره ببریم.
توحیدپور در ادامه خاطرنشان کرد: حضور سازمان های مردم نهاد در دوره قبل به عنوان بازوان اجرایی جشنواره در استان ها موفق بود و در دوره ششم این بخش را گسترش خواهیم داد و از پتانسیل بیشتر تشکل های زیست محیطی و فرهنگی در بخش های اجرایی استفاده خواهیم کرد.

** جشنواره سبز در جهان سر و صدا داشت
معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در صحبت های کوتاهی که در جلسه داشت به بازتاب خوب دوره پنجم جشنواره در کشورهای مختلف اشاره کرد و با رضایت کافی از این جشنواره گفت: در یکی از سفرهای اروپایی وزیر آن کشور به من گفت جشنواره سبز شما خیلی بازتاب خوبی را در جهان داشته است و برایم جالب بود که این جشنواره به این شدت در جهان سر و صدا کرده است.
جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران تنها جشنواره محیط زیستی منطقه خاورمیانه است و از اهمیت بسیاری در کشورهای جهان برخوردار است.
در انتهای این جلسه حکم اعضای شورا توسط معصومه ابتکار به عنوان رییس شورای سیاست گذاری اهدا شد.
معصومه ابتکار ( ریس شورا)، رضا کیانیان، مرضیه برومند، فریبا ابتهاج، فرهاد توحیدی، مهدی توحیدپور، سید محمد مجابی، حجت الاسلام محمد علی زم، غلام رضا کاظمی دینان، مزدک میر رمضانی، فاطمه محمدی و مهناز مظاهری به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره فیلم سبز معرفی شدند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.