• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

چیت چیان: واگذاری وظیفه توزیع آب به شهرداری بر پیچیدگی ها می افزاید

  • کد خبر : 16404
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
چیت چیان: واگذاری وظیفه توزیع آب به شهرداری بر پیچیدگی ها می افزاید

وزیر نیرو گفت: سپردن تامین آب به شهرداری ها در ایران به دلیل لزوم انتقال در فواصل طولانی یا اشتراک بعضی خطوط انتقال بین چند استان امکانپذیر نیست و بر پیچیدگی های این موضوع می افزاید. «حمید چیت چیان» در حاشیه همایش بین المللی آب ایران در جمع خبرنگاران افزود: واگذاری مسئولیت تامین آب به […]

وزیر نیرو گفت: سپردن تامین آب به شهرداری ها در ایران به دلیل لزوم انتقال در فواصل طولانی یا اشتراک بعضی خطوط انتقال بین چند استان امکانپذیر نیست و بر پیچیدگی های این موضوع می افزاید.
«حمید چیت چیان» در حاشیه همایش بین المللی آب ایران در جمع خبرنگاران افزود: واگذاری مسئولیت تامین آب به شهرداری ها در مناطقی از دنیا به انجام رسیده است که از آب فراوان برخوردارند اما این موضوع در ایران با وجود نیاز به انتقال آب در فواصل طولانی یا مشترک بودن بعضی خطوط انتقال بین چند استان امکانپذیر نیست.
چیت چیان اضافه کرد: این گونه مسائل پیش از طرح در رسانه ها، باید مورد بحث و تبادل نظر کارشناسی قرار بگیرد که این امر در حال انجام است؛ با وجود این، اگر تصمیم گیران مصلحت را در سپردن کار به شهرداری ها دیدند، تمکین می کنیم.

** مصرف بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی
وزیر نیرو گفت: بر مبنای اطلاعات متقن داده برداری میدانی این وزارتخانه، بیش از ۹۰ درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود.
وی اضافه کرد: روش های اندازه گیری مورد استفاده در این وزارتخانه، بسیار متنوع است و از داده برداری ماهواره ای تا اندازه گیری های محلی را شامل می شود که همگی یکدیگر را تایید می کنند.
وی یادآوری کرد: وزارت نیرو مرجع تعیین کننده منابع و مصارف آب در کشور است و سایر دستگاه هایی که ادعا دارند اندازه گیری های این وزارتخانه اشتباه است، هیچ اندازه گیری انجام نمی دهند بلکه فقط حدس خود را بیان می کنند.

** طرح احیا و تعادل بخشی
چیت چیان روند اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی را راضی کننده برشمرد و اضافه کرد: انتظار می رود اجرای این طرح سرعت بیشتری بگیرد.
به گفته وی، قرار است بر مبنای این طرح تا سال پایانی برنامه ششم توسعه، ۱۱ میلیارد مترمکعب از مصارف سالیانه آب های زیرزمینی کاهش یابد و امید می رود در جریان بررسی آن در مجلس شورای اسلامی، اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.
به گزارش ایرنا، طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی با توجه به مصوبه شورای عالی آب، اقدام های مشترک وزارتخانه های کشور، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را نیاز دارد که به همراه وزارت نیرو باید در زمینه مدیریت مصرف آب پیاده شود.
بر اساس این طرح پارسال ۴۷۵ میلیون متر مکعب اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی کنترل شد، در چهار سال آینده پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب و پس از ۲۰ سال ۱۱۰ میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی کنترل می شود.

** حضور چهار برابری خارجی ها در نمایشگاه آب و فاضلاب
چیت چیان درباره استقبال شرکت های خارجی از حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب تهران اعلام کرد: حضور خارجی ها در قیاس با نمایشگاه پارسال چهار برابر شده که نشاندهنده ظرفیت بالای کار در ایران و تمایل آنها برای همکاری های سازنده با شرکت های توانمند ایرانی در قالب راهبرد برد- برد است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب تهران از چهارم مهرماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا هفتم مهرماه ادامه دارد.
وی درباره برپایی همایش بین المللی آب ایران که امروز در هتل استقلال تهران آغاز شد، گفت: موسسه جهانی GWI که در زمینه مسائل آب فعالیت می کند برای برگزاری این نشست در ایران درخواست داد تا آشنایی بیشتری با صنعت آب و فاضلاب و توانمندی های شرکت های ایرانی به دست آید.
وزیر نیرو اعلام کرد اکنون پروژه های زیادی در مجموع به ارزش بیش از دو میلیارد یورو در بخش آب و فاضلاب آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
به گفته وی، مدیریت صحیح آب، کنترل برداشت ها، هوشمندسازی شبکه ها، جلوگیری از اتلاف و افزایش بازدهی استفاده از آب، از زمینه های موردنظر این وزارتخانه برای سرمایه گذاری است.
به گزارش ایرنا، صبح امروز نشست بین المللی آب با هدف شناسایی بیشتر بازار ایران برای ارایه خدمات آب و فاضلاب کار خود را آغاز کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.