• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

شهرداری تهران: موضوع قطع درختان محوطه کارخانه سایپا در حال بررسی است

  • کد خبر : 16392
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
شهرداری تهران: موضوع قطع درختان محوطه کارخانه سایپا در حال بررسی است

قائم مقام شهردار منطقه ۲۱ تهران با تایید خبر قطع چندین اصله درخت در محوطه شرکت ساپیا گفت: موضوع تخلف شرکت سایپا در قطع درختان توسط کارشناسان و بازرسان شهرداری تهران در حال بررسی برای مشخص شدن تعداد درختان قطع شده و علت تخلف است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ حمید ناصحی […]

قائم مقام شهردار منطقه ۲۱ تهران با تایید خبر قطع چندین اصله درخت در محوطه شرکت ساپیا گفت: موضوع تخلف شرکت سایپا در قطع درختان توسط کارشناسان و بازرسان شهرداری تهران در حال بررسی برای مشخص شدن تعداد درختان قطع شده و علت تخلف است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ حمید ناصحی روز یکشنبه افزود: قطع چندین اصله درخت در مجموعه شرکت سایپا (محوطه ساختمان) حدود یک ماه پیش به شهرداری منطقه گزارش شد که بررسی گزارش از همان زمان در دتور کار شهرداری منطقه ۲۱ قرار گرفت.
وی اظهار کرد: شهرداری منطقه ۲۱ تهران بلافاصله پس از دریافت گزارش، مراتب را بصورت رسمی در نامه ای به شرکت سایپا اعلام و به این شرکت اخطار داد.
ناصحی افزود: موضوع برای بررسی و پیگیری دقیق در کمیسیون قانونی به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری اعلام شد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن حکم ورود به محوطه کارخانه از دادسرای قضایی ناحیه اخذ و کارشناسان شهرداری منطقه با همکاری سازمان بوستان های شهرداری تهران برای بررسی موضوع به شرکت سایپا اعزام شدند.
قائم مقام شهردار منطقه ۲۱ تهران اظهار کرد: کارشناسان شهرداری درحال حاضر مشغول بررسی عملیات برداشت فضای سبز در محوطه کارخانه شرکت سایپا هستند تا تعداد درختان موجود دراین محوطه با آمارها و مستندات قبلی تطبیق داده شود.
وی با تأکید بر اینکه آمارهای اعلام شده درخصوص تعداد درختان قطع شده به هیج وجه متقن و مستند نیست گفت: فضای سبز فعلی کاملا زنده و سبز است و هیچ گونه ساخت و ساز جدیدی نیز در این مجموعه انجام نشده است.
وی گفت: مجموعه شرکت سایپا علت قطع درختان را خشک شدن و آفت زدگی اعلام کرده که در صورت صحت این ادعا نیز «قطع درختان بدون هماهنگی با شهرداری» تخلف محسوب می شود.
ناصحی تصریح کرد: شهرداری تهران به هیچ وجه اجازه تخریب فضای سبز با هدف توسعه ساخت و ساز را نمی دهد.
قائم مقام شهردار منطقه ۲۱ تهران تأکید کرد: حکم مربوط به تخلف شرکت سایپا برای قطع درختان پس از بررسی کمیسیون ماده هفت سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، به صورت رسمی صادر خواهد شد.
طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر قطع جندین اصله درخت در محوطه کارخانه شرکت سایپا در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
مجموعه شرکت و کارخانه خودرو سازی سایپا در محدوده منطقه ۲۱ شهرداری تهران (جنوب غربی پایتخت) واقع شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.