• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

خروج از تنش آبی به تزریق بودجه از بانک ها و صندوق توسعه ملی نیاز دارد

  • کد خبر : 16386
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
خروج از تنش آبی به تزریق بودجه از بانک ها و صندوق توسعه ملی نیاز دارد

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: منابع آبی مناسبی برای خروج از شرایط تنش در بسیاری شهرها و مناطق کشور وجود دارد اما به سرمایه گذاری و همراهی بیشتر بانک ها و صندوق توسعه ملی نیاز داریم. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ «رحیم میدانی» امروز (یکشنبه) در نخستین روز از دوازدهمین […]

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: منابع آبی مناسبی برای خروج از شرایط تنش در بسیاری شهرها و مناطق کشور وجود دارد اما به سرمایه گذاری و همراهی بیشتر بانک ها و صندوق توسعه ملی نیاز داریم.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ «رحیم میدانی» امروز (یکشنبه) در نخستین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب کشور درباره عبور کشور از شرایط کم آبی و تنش آبی افزود: امسال نزدیک به ۳۰۰ شهر کشور با جمعیتی افزون بر ۳۵ میلیون نفر با شرایط تنش آبی روبرو شدند که این مساله در بخشی از این شهرها به مساله کم بارشی یا پربارشی ارتباطی نداشت.
به گفته این مسئول، در بسیاری شهرها منابع آب وجود دارد اما به سرمایه گذاری نیاز است؛ برای نمونه برای تامین آب شهر قزوین ۶۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان در نظر گرفته شده است اما باید خط انتقال آن اجرا شود که به نیاز بودجه و اعتبار دارد.
وی گفت: مشکل برخی دیگر از شهرهایی که به دلیل کمبود آب پشت سدها با تنش روبرو شده بودند، با بارش نزولات آسمانی برطرف شد.
میدانی درباره وضع آبی اصفهان اعلام کرد: پنج میلیون نفر از جمعیت شهرها و روستاهای این استان برای تامین کامل آب به اجرای سامانه دوم آبی و ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیازمندند.
معاون وزیر نیرو گفت: استان خوزستان برای رفع مشکل کم آبی نیازمند ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که اگر در طول سه سال آینده تامین شود، بطور حتم کمک بزرگی به صنعت آب وفاضلاب نیز خواهد شد.
وی رفع نیاز آبی بندرعباس را نیازمند ساخت و راه اندازی آب شیرین کن برشمرد و گفت: سرمایه گذار این طرح فقط دو سال به دنبال تامین اعتبار و تسهیلات از صندوق توسعه ملی بود و بر این اساس، یکی از مشکلات جدی، سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها در کشور تامین منابع مالی است.

** عمران و آبادانی کشور، خروج از رکود و افزایش اشتغال لازمه تخصیص اعتبار
معاون وزیر نیرو با یادآوری خودکفایی ۹۵ درصدی صنعت آب و فاضلاب کشور در تامین نیازها ادامه داد: به طور قطع پول ها و اعتباراتی که در این بخش ها تزریق شود، صرف عمران و آبادانی کشور، خروج از رکود و افزایش اشتغال می شود.
میدانی درباره خرده گیری برخی از وزارت نیرو برای انعقاد قرارداد ساخت پنج هزار مگاوات نیروگاه با یک شرکت ترک، از برخی سرمایه گذاران داخلی یاد کرد که مدت سه سال است مجوز گرفته اند اما به دلیل نبود سرمایه، کوچک ترین اقدامی به انجام نرسانده اند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی وزارت نیرو ناچار به مشارکت با شرکت هایی است که با خود به داخل کشور سرمایه می آورند.
این مسئول ابراز امیدواری کرد بانک ها و صندوق توسعه ملی همراهی بیشتری با فعالان آب و برق کشور نشان دهند.
چندی پیش معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب(آبفا) کشور گفت هفت مرکز استان کشور در تابستان امسال در معرض بحران کمبود آب و ۳۰۱ شهر در معرض تنش آبی اند اما صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب این مشکلات را تا اندازه زیادی کاهش می دهد.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران امروز (یکشنبه) با حضور وزیر نیرو در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.
۲۵۹ شرکت داخلی و ۱۴۰ شرکت خارجی از ۲۵ کشور جهان همچون آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، آمریکا، کانادا و چین در این نمایشگاه حضور دارند که آخرین تولیدات و فناوری های خود را در هفت سالن به مساحت ۲۵ هزار مترمربع به نمایش گذاشته اند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.