• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

درختان «چال منار» خوزستان همچنان در آتش می سوزند

  • کد خبر : 16368
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
درختان «چال منار» خوزستان همچنان در آتش می سوزند

عضو شورای اسلامی بخش چلو شهرستان اندیکا در استان خوزستان گفت: آتش که پنجشنبه شب در منطقه جنگلی چال منار این منطقه شعله ور شده؛ همچنان درحال پیشروی است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ امامقلی صادقی روز جمعه اظهارکرد: بخش های زیادی از مراتع غنی و جنگل های بلوط این منطقه طعمه […]

عضو شورای اسلامی بخش چلو شهرستان اندیکا در استان خوزستان گفت: آتش که پنجشنبه شب در منطقه جنگلی چال منار این منطقه شعله ور شده؛ همچنان درحال پیشروی است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ امامقلی صادقی روز جمعه اظهارکرد: بخش های زیادی از مراتع غنی و جنگل های بلوط این منطقه طعمه آتش شده و تلاش نیروهای محلی برای مهار آتش تاکنون بی نتیجه مانده است.
وی با بیان اینکه از مسئولان شهرستان اندیکا فقط سرپرست محیط زیست از همان ساعت اولیه در منطقه حضور داشته؛ افزود: به علت نداشتن امکانات و نیروی انسانی موفق به مهار آتش نشده ایم.
صادقی ادامه داد: گروه هایی از جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و محیط زیست نیز ساعت ۹ صبح امروز وارد منطقه شده اند اما رسیدن به محل حادثه چند ساعت زمان می برد.
فرماندار اندیکا نیز در این زمینه گفت: تلاش برای اعزام نیرو از بامداد جمعه آغاز شد ولی به دلیل سخت گذر بودن منطقه رسیدن نیروها به محل حادثه زمان بر است.
منوچهر ورناصری افزود: با مدیریت بحران استانداری نیز هماهنگی های لازم انجام شده تا در صورت نیاز بالگرد به منطقه اعزام شود.
رئیس ستاد بحران شهرستان اندیکا خاطرنشان کرد: شب گذشته به علت وزش باد محلی و تاریکی هوا، اعزام نیرو به منطقه میسر نبود اما از بامداد جمعه نیروها به محل اعزام شده اند.
چال منار از مناطق نیمه ییلاقی بخش چلو شهرستان اندیکا در استان خوزستان و دارای طبیعت بکر و جنگل های متنوع است.
اندیکا با مرکزیت شهر کوچک قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.