• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: تغییر کاربری اراضی “کشاورزی” اصلی ترین آفت

  • کد خبر : 163
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۸:۴۶

محمد مهدی برومندی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگاران درخصوص علت حراج شالیزارهای برنج بیان کرد: باید برای تولید کنندگان بخش کشاورزی ضریب اطمینان وجود داشته باشد که این شرایط ازطریق کمیسیون کشاورزی محیا می شود. نماینده مردم فارس درخصوص اراضی کشاورزی بیان کرد: بیشتر اراضی و کار  کشاورزی موضوعی هستند که اقتصاد […]

محمد مهدی برومندی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگاران درخصوص علت حراج شالیزارهای برنج بیان کرد: باید برای تولید کنندگان بخش کشاورزی ضریب اطمینان وجود داشته باشد که این شرایط ازطریق کمیسیون کشاورزی محیا می شود.

نماینده مردم فارس درخصوص اراضی کشاورزی بیان کرد: بیشتر اراضی و کار  کشاورزی موضوعی هستند که اقتصاد کشور به آن نیاز اساسی داردتا از این طریق بتواند نیازخوراک خود را تامین نماید.

وی در این خصو ص گفت: کشاورزان دربخش تولید سوددهی خوبی ندارند و نمی توانند بازدهی بالایی از تولیدات خود به دست آورند.
برومند در خصوص اراضی کشاورزی مازندران اظهار داشت: کشاورزان گیلان ومازندران به دلیل کم بودن اراضی زیرکشت و ناملایماتی که با افزایش واردات و عدم حمایت از آنان صورت گرفته مجبور به حراج شالیزارهای خود شده‌اند.

وی دراین خصوص گفت: افزایش نهاده‌های کشاورزی و بالارفتن هزینه‌های تولید از عوامل دیگری است که کشاورزان نسبت به کارخود بی میل شده و دست به فروش زیر قیمت محصولات خود می زنند.

عضوکمیسیون کشاورزی در خصوص بدهی کشاورزان به بانکها بیان کرد: کشاورزان درآمد بالایی نداشته و امکان دریافت تسهیلات بانکی برای آنها کم است واین امر فروش زمینهای کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

برومند درخصوص تغییر کاربری زمینهای کشاورزی به تجاری بیان کرد: برخی افراد زمینهای کشاورزی را به قصد کشت خریداری کرده وبعد از مدتی دست به ساخت و ساز دراین مکانها می زنند که این امرموجب از بین رفتن زمینهای زیرکشت و بی میلی کشاورزان به تولید خواهد شد.

وی درپایان در خصوص حمایت از بخش کشاورزی گفت: باید با استفاده از قوانین بخش کشاورزی و دیانت از اراضی بخش کشاورزی مدیریت و کنترل بیشتری در این بخش صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.