• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

تولید بخاری زیست توده سوز با راندمان بالا و حداقل آلودگی

  • کد خبر : 16295
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
تولید بخاری زیست توده سوز با راندمان بالا و حداقل آلودگی

محققان کشور با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی ریاست جمهوری در پژوهشگاه نیرو موفق به طراحی و ساخت نخستین نمونه بخاری زیست توده سوز شدند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی رضایی مجری پروژه طراحی و ساخت بخاری زیست توده سوز درباره این گفت: […]

محققان کشور با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی ریاست جمهوری در پژوهشگاه نیرو موفق به طراحی و ساخت نخستین نمونه بخاری زیست توده سوز شدند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی رضایی مجری پروژه طراحی و ساخت بخاری زیست توده سوز درباره این گفت: تامین انرژی از زائدات چوبی و کشاورزی یکی از اهداف این پروژه است با توجه به اینکه در کشور ما در مناطق مختلف این مواد بدون استفاده خاص هدر می روند پس از این طریق می توان از آنها بهره برد همچنین در بسیاری مناطق این زائدات را به منظور استفاده از حرارت آن می سوزانند اما چون راندمان حرارتی آنها پایین است آلودگی زیادی را تولید می کنند.
رضایی افزود: بنابراین در این پروژه هدف این است با استفاده از این زائدات سوختی به نام پلت را تولید کنیم که نسبت به چوب معمولی دانسیته انرژی بالاتری دارد همچنین از مزایای دیگر این سوخت این است که زمان کاربرد آن در بخاری زیست توده سوز راندمان حرارتی بالایی را ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه این بخاری کاملا خودکار است،ادامه داد: در محفظه سوخت آن فلرها قرار گرفته و از طریق مارپیچ تغذیه عمل تغذیه به بخاری انجام می شود همچنین فن هایی در بخاری تعبیه شده که راندمان را افزایش می دهد به طوری که می توان با مقدار سوخت کمتر، انرژی بیشتری را به دست آورد.
رضایی درباره مزیت این بخاری نسبت به بخاری معمولی ابراز کرد: راندمان حرارتی بالا و تولید آلودگی کمتری از مزایای این بخاری است که طراحی و ساخت آن برای نخستین بار با حمایت ستاد در ایران انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: در بسیاری مناطق به منظور گرمایش از هیزم و چوب استفاده می شود و حتی مناطقی به دلیل اینکه دسترسی به شبکه گاز ندارند از پیت استفاده می کنند بنابراین در این مناطق که منابع مناسب چوبی و زائدات کشاورزی در دسترس است می توان از این بخاری بهره برد البته در همه نقاط کاربرد دارد اما مهم این است که سوخت مناسب بخاری در اختیار باشد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.