• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

ابتکار: موسیقی سنتی نقشی تاثیرگذار در رفع چالش های محیط زیستی دارد

  • کد خبر : 16165
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
ابتکار: موسیقی سنتی نقشی تاثیرگذار در رفع چالش های محیط زیستی دارد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با مرور برخی چالش های محیط زیست و نقش و جایگاه موسیقی سنتی گفت: ارائه آثار محلی و بومی با رویکرد بازگویی چالش های محیط زیستی و جلب توجه مردم به این امر می تواند نقشی تاثیرگذار در بسیج عمومی برای رفع این چالش ها داشته باشد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی […]

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با مرور برخی چالش های محیط زیست و نقش و جایگاه موسیقی سنتی گفت: ارائه آثار محلی و بومی با رویکرد بازگویی چالش های محیط زیستی و جلب توجه مردم به این امر می تواند نقشی تاثیرگذار در بسیج عمومی برای رفع این چالش ها داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در سومین جلسه شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز با اشاره به تاثیر هنر در عرصه آموزش و آگاهی رسانی، ابراز امیدواری کرد که این حرکت فرهنگی، اجتماعی و هنری منجر به افزایش انگیزه جامعه برای توجه بیشتر به ضرورت حفظ و حراست از محیط زیست شکننده و آسیب دیده کشور شود.
معاون رییس جمهوری ضمن تاکید بر اهمیت برنامه ریزی دقیق و زمان بندی شده با تعیین جهت گیری ها و اهداف، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ادارات کل محیط زیست استان ها، می توان با برنامه ریزی درست از این ظرفیت نیز در راستای اجرای گسترده تر و بهتر جشنواره کمک گرفت.
وی همکاری با همه نهادهای مرتبط همچون وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، شهرداری تهران و صدا و سیما را از دیگر ارکان مهم برای موفقیت جشنواره برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی خاصی برای استفاده از تمام ابزارها و امکانات تبلیغاتی سنتی و پیشرفته به منظور اطلاع رسانی باید صورت گیرد.

** اصفهان میزبان اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز
محمد درویش مدیر دفتر مشارکت های سازمان حفاظت محیط زیست و از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز نیز با ارائه گزارشی از نهادها و سازمان هایی که برای برگزاری جشنواره اعلام همکاری کرده اند، گفت: بر اساس رایزنی های صورت گرفته، اختتامیه این جشنواره به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.
سیدمحسن روحانی دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز نیز گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات دبیرخانه جشنواره، همچنین چالش های موجود ارائه کرد.
نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز، دوم اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با روز جهانی زمین برگزار خواهد شد. این جشنواره شامل ۶ بخش اصلی، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، موسیقی ارکسترال و کرال، ترانه و موسیقی های کودکانه، موسیقی مدرن، راک، جاز، بلوز، تلفیقی و موسیقی کلاسیک ایرانی و بخش جانبی ساخت نماهنگ است.
تجلیل از هنرمندان فعال موسیقی در حوزه محیط زیست و برگزاری ۶ شب ویژه موسیقی نواحی در چند استان کشور از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره عنوان شده است.
شهرداد روحانی، اردشیر کامکار، همایون شجریان، سید عباس سجادی، هنگامه اخوان و هانا کامکار اعضای هنرمند شورای سیاستگذاری این جشنواره هستند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.