• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب کشور برگزار می شود

  • کد خبر : 16138
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب کشور برگزار می شود

سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب کشور با عنوان ‘اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار’ با حضور متخصصان داخلی و خارجی با هدف شناسایی چالش ‏های موجود در این زمینه و ارائه راهکارهای عملی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از دبیرخانه این رویداد، با توجه به برگزاری دو […]

سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب کشور با عنوان ‘اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار’ با حضور متخصصان داخلی و خارجی با هدف شناسایی چالش ‏های موجود در این زمینه و ارائه راهکارهای عملی در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از دبیرخانه این رویداد، با توجه به برگزاری دو دوره متوالی و موفقیت آمیز هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب کشور، مقرر شد دوره سوم آن نیز با عنوان ‘اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار’ ۲۵ آذر ماه سالجاری در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شود.
دوره نخست این هم اندیشی با میزبانی وزارت نیرو و تحت عنوان ‘بهره ‏وری و حکمرانی پایدار منابع آب’ به همت مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره ‏وری دانشگاه صنعتی امیر کبیر و با همکاری و حمایت وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک کشاورزی، شهرداری تهران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۳ برگزار شد که چند بند از بیانیه این هم اندیشی در برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار گرفت.
دوره دوم با میزبانی وزارت جهاد کشاورزی و تحت عنوان ‘ امنیت غذایی و حکمرانی پایدار آب’، با همت مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره ‏وری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و حضور جمعی از مسوولان، کارشناسان و متخصصان حوزه های تخصصی مختلف مرتبط از وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۳ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ برگزار شد.
به دنبال احقاق منابع آبی و ارائه راهکارهای عملی در این زمینه، سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب با میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست تحت عنوان ‘اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار’ به همت مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره ‏وری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران، سازمان غذا و دارو، بانک کشاورزی، شهرداری تهران و دیگر نهادهای خصوصی و دولتی و با حضور مهمانان داخلی و خارجی متخصص در این حوزه برگزار می شود.
اقتصاد سبز با رویکرد همگام سازی دنیای امروز با محیط زیست به منظور استفاده موثر از سرمایه های طبیعی و بهره برداری از منابع موجود در جهان مورد توجه سازمان ملل، کشورهای توسعه یافته و تا حدودی کشورهای درحال توسعه است.
اقتصاد مقاومتی در کنار مفهوم اقتصاد سبز به دنبال موازنه و تعادل بین فعالیت های اقتصادی توسعه و اثرات زیست محیطی است، حرکت به سمت اقتصاد سبز و سرمایه گذاری مطابق توسعه پایدار و در پاسداشت محیط زیست، می تواند در طولانی مدت فواید بسیاری را نصیب اقتصادهای در حال رشد کند.
در نتیجه نگاه به معضلات و مشکلات احتمالی نه چندان دور در این زمینه یکی از مهمترین مسوولیت های اجتماعی هر نهاد، در سطح کلان است به این منظور سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب با عنوان ‘اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار’ برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.