• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

شهرهای شمالی عمدتا فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند

  • کد خبر : 16116
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
شهرهای شمالی عمدتا فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شهرهای شمالی کشور عمدتا فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند زیرا به علت ساختار خاص شهری اجرای این طرح هزینه بر است. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، ضیاء الدین الماسی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: اجرای سیستم تصفیه […]

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شهرهای شمالی کشور عمدتا فاقد سیستم تصفیه فاضلاب هستند زیرا به علت ساختار خاص شهری اجرای این طرح هزینه بر است.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، ضیاء الدین الماسی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: اجرای سیستم تصفیه فاضلاب برعهده وزارت نیرو است که این وزارتخانه با همکاری بخش خصوصی سیاست هایی را برای جمع آوری و ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب در استان های ساحلی کشور اندیشیده است.
وی اظهار کرد: در جنوب کشور نیز هشت تا ۱۰ شهر مانند بندرعباس و بوشهر دارای سیستم جمع آوری فاضلاب هستند اما بیشتر نقاط بالای ۳ هزار نفر جمعیت این سیستم را ندارند که اجرای سریع این سیستم در شمال و جنوب کشور الزامی است زیرا یکی از راهکارهای اساسی در کاهش آلودگی دریاها است.

** روند رو به کاهش آلودگی نفتی در دریاها
مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه روند آلودگی نفتی در دریاها رو به کاهش است، افزود: ایران در بین کشورهای منطقه بیشترین عضویت را در کنوانسیون ها و پروتکل ها دارد که این موضوع بیشترین کنترل ها را در زمینه مقابله با آلودگی نفتی به دنبال داشته است.
وی تاکید کرد: در این راستا تقویت همکاری های بین بخشی میان وزارتخانه های نفت و صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت فلات قاره، پتروشیمی ها و سازمان حفاظت محیط زیست در روند کاهش آلودگی های نفتی تاثیرگذار بوده است.
الماسی افزود: زمانی که پتروشیمی ها خصوصی شدند، تلاش شد تا بخش HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) تقویت شود تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی های نفتی در دریاها باشیم.
وی گفت: تعداد بروز حوادث نشت نفت در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۹۰، ۹۱ و ۹۲ بسیار کمتر بود در سال ۱۳۹۴ فقط ۵ مورد نشت نفت رخ داده بود و در سال ۱۳۹۵ هنوز گزارشی مبنی بر نشت نفت ارائه نشده است که نشان از افزایش کنترل ها دارد.

** پایان دوره های آموزشی برای حضور در سکوهای نفتی تا پایان هفته جاری
الماسی افزود: همچنین دوره های آموزشی برای حضور در سکوهای نفتی با هدف جلوگیری از آلودگی نفتی این سکوها با همکاری فلات قاره در حال انجام است.
وی ادامه داد: برای ورود به سکوهای نفتی ۶ دوره آموزشی نیاز است که چهار دوره آن سال گذشته آغاز و تا اردیبهشت ماه برگزار شد و ۲ دوره دیگر در حال برگزاری است که تا آخر هفته جاری به پایان می رسد.
الماسی گفت: برنامه ریزی ما با شرکت بنادر و دریانوردی این بود که خرداد ماه سال جاری این دوره های آموزشی برای حضور در سکوهای نفتی به پایان برسد اما بنا به دلایلی این کار میسر نشد.
وی افزود: برنامه اجرایی این طرح اعم از بازدید از سکوها از شهریورماه آغاز می شود و سکوهایی مانند سلمان و ابوذر در اولویت بازدیدها خواهند بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.