• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

ابتکار: نظام آموزشی باید بر اساس ارتباط با طبیعت استوار شود

  • کد خبر : 16080
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
ابتکار: نظام آموزشی باید بر اساس ارتباط با طبیعت استوار شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نظام آموزشی کشور باید بر اساس برقراری ارتباط با طبیعت استوار شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، معصومه ابتکار روز جمعه در مراسم پایانی دومین جشنواره ملی نوجوان خوارزمی در مشهد افزود: دولت یازدهم در این زمینه تاکنون گام های بلندی برداشته و موفقیت […]

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نظام آموزشی کشور باید بر اساس برقراری ارتباط با طبیعت استوار شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، معصومه ابتکار روز جمعه در مراسم پایانی دومین جشنواره ملی نوجوان خوارزمی در مشهد افزود: دولت یازدهم در این زمینه تاکنون گام های بلندی برداشته و موفقیت هایی حاصل شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در دولت یازدهم در زمینه حفاظت از محیط زیست و آموزش های محیط زیستی بسیار موفق عمل کرده است، اظهار کرد: در این زمینه تفاهم نامه هایی میان سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش به منظور توسعه آموزشهای محیط زیستی امضا شده است.
وی با بیان اینکه کودکان و دانش آموزان باید با عناصر طبیعی، طبیعت و گیاهان سر و کار داشته باشند، گفت: توصیه متخصصان علوم تربیتی، پزشکی و روانشناسی بر ضرورت وجود ارتباط میان انسان و طبیعت است.
ابتکار افزود: شبکه های اجتماعی می توانند فرصتی برای انتقال پیام های علمی محیط زیست و ایجاد جریانهای اجتماعی مجازی در حفاظت از محیط زیست باشند که امیدواریم جریانات مجازی دانش آموزی در حمایت از محیط زیست شکل بگیرد.
وی ایجاد دبیرخانه مدارس محیط زیست و احداث مدارس دوستدار محیط زیست را از موفقیت های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: دستورالعمل مشترکی با وزیر آموزش و پرورش تهیه شده و به زودی ابلاغ می شود که در اجرای آن در ۱۰۸ هزار مدرسه کشور ارتباط با طبیعت و آموزشهای محیط زیستی انجام می شود.
وی پویش سه شنبه های بدون خودرو در خراسان رضوی را از اتفاقات خوب در حمایت از محیط زیست دانست و گفت: از مسائل مهمی که در حوزه آموزش و پرورش باید به آن توجه شود، ضرورت ارائه آموزشها و مهارت های زندگی از جمله جایگاه و نقش محیط زیست به دانش آموزان در کنار تدریس دروس و مواد آموزشی است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در زمینه آموزش مهارت های زندگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست غفلت شده و همین امر بشریت را با تهدیدات جدی مواجه کرده است، تهدیداتی که قبل از اینکه برای نسل ما دغدغه باشد برای نوجوانان و جوانان دغدغه است.
وی اظهار کرد: برای نجات کره زمین فرصت بسیار کم داریم و باید تلاش جدی و عزم همگانی در این زمینه ایجاد شود.
وی با اشاره به بحران آب گفت: هم اکنون در مناطق روستایی و شهری الگوی مصرف آب در کشاورزی و آبیاری به شدت نگران کننده و نیازمند تغییر اساسی است.
ابتکار با بیان اینکه ریشه های این تحول از سطوح اولیه آموزش اتفاق می افتد، افزود: در زمینه از دست دادن منابع آب در دوره ای که بی توجهی شدید در کشور بود، رتبه های اول را در دنیا کسب کردیم و همین امر موجب شد شرایط خوبی در این زمینه نداشته باشیم.
معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: اقدامات خوبی مانند جشنواره نوجوان خوارزمی می تواند در این زمینه مفید و موثر باشد.
وی گفت: از جمله برنامه های خوبی که امسال شروع شده است افزایش آگاهی دانش آموزان مدارس و جوامع محلی در اطراف بوستان های ملی و مناطق حفاظت شده است که این آموزش ها با همکاری محیط بانان ارائه می شود.
دومین جشنواره ملی نوجوان خوارزمی با حضور ۲۰۱ دانش آموز دختر و پسر برگزیده از استان های مختلف کشور از ۲۷ مرداد ماه در مشهد آغاز شده بود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.